اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

۲۰ درصد خانواده‌ها دچار مشکل ناباروری هستند

رئیس سازمان جهاددانشگاهی استان آذربایجان‌شرقی، گفت: با ابراز تاسف از اینکه بیمه ناباروری را بیماری محسوب نمی‌کند و این یک خلاء بزرگی است، گفت: سالانه ۱۰۰ هزار نفر در بخش ناباروری خدمات دریافت می‌کنند و به عبارتی حداقل ۲۰ درصد خانواده‌ها دچار مشکل ناباروری هستند که هزینه هنگفتی برای درمان دارند که باید این خلاء قانونی رفع شود.

۲۰ درصد خانواده‌ها دچار مشکل ناباروری هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، جعفر محسنی، رئیس سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان‌شرقی امروز در نشست خبری به مناسبت چهلمین سالروز تشکیل جهاددانشگاهی اظهار کرد: ۱۶ مرداد سالروز تاسیس جهاددانشگاهی است که  یک نهاد غیردولتی فرهنگی و آموزشی است. 

وی با بیان اینکه بعد از تعطیلی دانشگاه‌ها در دوران انقلاب نیاز به یک ابتکار جدید بود، گفت: این نهاد به فرمان امام خمینی (ره) تاسیس شد و فعالیت آن به صورت یک شیوه جدید اعم از مدیریت دانشگاه و منطبق با دانشگاه‌های نسل سوم است. 

رئیس سازمان جهاددانشگاهی استان به کارهای جهادی این نهاد در طول ۴۰ سال اخیر اشاره کرد و ادامه داد: اخیرا یک شرکت روسی پیشنهاد همکاری برای ساخت پل‌های معلق داده است. 

وی با گرامیداشت یاد شهدای دانشگاه گفت: فعالیت‌های جهاد دانشگاهی منفعل نمانده و بر اساس عملکرد خود کارهای بزرگی کرده است. 

محسنی با استناد به فرمایش رهبری مبنی بر اینکه شما جهادگران دانشگاهی فرزندان وفادار انقلاب و امیدهای آینده کشور هستید، گفت: البته ما هنوز کار زیادی نتوانسته‌ایم انجام دهیم ولی بیانات رهبری حاکی از عملکرد ما بوده است. 

وی یادآور شد: هنوز در بخش فرهنگی نقصان‌هایی وجود دارد ولی ما با ارائه کارهای مناسب مانند تمرکز روی شرکت‌های دانش بنیان انجام داده‌ایم. 

رئیس سازمان جهاددانشگاهی استان، خاطرنشان کرد: همکاران ما در ایسنا و ایکنا سعی بر تولید خبر دارند که در شیوع کرونا  نیز عملکرد بسیار خوبی داشته‌اند. 

وی ادامه داد: در دوران کرونا ما تعطیلی نداشتیم بلکه با ارائه برنامه توسط اصحاب علم و نخبگان یک طرح پژوهشی برای دوران پساکرونایی داشتیم.

محسنی با بیان اینکه هنوز آینده شفافی برای ویروس کرونا وجود ندارد و قابلیت مدیریت بیولوژیکی سختی دارد، افزود: کرونا در این میان بحران‌های عاطفی و اجتماعی، رکود بنگاه‌های اقتصادی به همراه داشت.  


وی، به تحلیل‌های ارائه شده جهاد دانشگاهی در رابطه با آتش‌سوزی بازار تبریز اشاره کرد و تصریح کرد: آتش‌سوزی بازار تبریز بسیار گسترده بود ولی متاسفانه توجه جدی در سطح کشوری به آن نشد. 

رئیس سازمان جهاددانشگاهی استان با تاکید براینکه هدف جهاددانشگاهی تربیت دانشجویانی است که بعد از فارغ‌التحصیلی منتظر پشت میزنشینی نشوند بلکه خودمهارتی برای ایجاد شغل داشته باشند، اضافه کرد: با توجه به وجود رشته طراحی دوخت و دوز در جهاد دانشگاهی توانستیم در دوران کرونا کارگاه تولید ماسک ایجاد کنیم و به تبع آن زنان بی‌سرپرست و سرپرست خانوار را هم درگیر این اشتغال کنیم. 

وی با بیان اینکه زیرساخت‌های اینترنتی کشور ضعیف است ولی جهاد دانشگاهی در این زمینه نیز پیشرو بوده است، بیان داشت: در حوزه فرهنگی  و آموزش نیز به بخش پژوهش اهمیت داده می‌شود به‌طوریکه یک کتاب برای آموزش زبان‌های انگلیسی تولید شده است.  

محسنی ادامه داد: با توجه به نگرانی رهبری مبنی بر اینکه «من از بروز فرهنگ غربی به کشور نگران هستم»، بلافاصله جهاد دانشگاهی اقدام به تهیه کتابی متناسب با کشورهای اسلامی کرد که با توسل به امام هشتم، eight (هشت) نامگذاری شده است. 

وی، بخش‌های فعالیتی جهاد دانشگاهی در بخش فنی مهندسی، علوم پزشکی و علوم انسانی را مورد اشاره قرار داد و ابراز کرد: رسالت ما در حوزه پژوهشی، انجام پژوهش‌های کاربردی است تا بلافاصله از خروجی آن استفاده شود.

رئیس سازمان جهاددانشگاهی استان با بیان اینکه جهاد دانشگاهی الگوی نسل سوم بوده و علم را به ثروت تبدیل می‌کند، اذعان داشت: جهاد دانشگاهی با فروش علم خود را مدیریت می‌کند.

وی افزود: سال گذشته ۱۷ طرح پژوهشی پایان یافت و تعدادی نیز در حال بررسی است. 

محسنی، به حوزه درمان اشاره کرد و گفت: درمان ناباروری، راه‌اندازی طب کلینیک تخصصی، افزایش و ارتقاء رشد باروری از سالانه ۴۰ درصد به بیشتر از جمله کارهای جهاد دانشگاهی است. 

وی با ابراز تاسف از اینکه بیمه ناباروری را بیماری محسوب نمی‌کند و این یک خلاء بزرگی است، خاطرنشان کرد: سالانه ۱۰۰ هزار نفر در بخش ناباروری خدمات دریافت می‌کنند و به عبارتی حداقل ۲۰ درصد خانواده‌ها دچار مشکل ناباروری هستند که هزینه هنگفتی برای درمان دارند که باید این خلاء قانونی رفع شود. 

انتهای پیام/۶۰۰۲۷/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول