اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  تشکل های دانشگاهی

لزوم تشکیل کارگروه جهادی در ادارات/ نقش جنبش دانشجویی برای کمک به نیازمندان

عضو هئیت موسس گروه جهادی شهید سلیمانی با اشاره به نقش جنبش دانشجویی در حل مشکلات نیازمندان گفت: اگر هر اداره یک کارگروه جهادی تشکیل دهد و در سال با چند اداره دیگر به محرومان خدمت رسانی کند، خیلی از مشکلات محرومان حل خواهد شد.

لزوم تشکیل کارگروه جهادی در ادارات/ نقش جنبش دانشجویی برای کمک به نیازمندان

ایمان سرگزی فعال دانشجویی و عضو هئیت موسس گروه جهادی شهید حاج قاسم سلیمانی در گفت‌وگو با خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس با اشاره به وظایف جنبش دانشجویی در کمک‌رسانی به نیازمندان گفت: در همه جای دنیا افراد نیازمند وجود دارند، یعنی افرادی در هر جامعه وجود دارند که از لحاظ مالی ضعیف تر از بقیه هستند و فقر بستگی به شرایط زندگی در هر منطقه معنی خاص خود آن منطقه را دارد، که جنبش دانشجویی و فعالان جهادی لازم است برای حل مشکلات محرومان ایده بدهند و راهکار بدهند.

سرگزی تاکید کرد: ما نیز اخیرا با دوستان در حال مرور طرحی بودیم که اگر در هر منطقه ای از کشور اجرا شود در مدت کوتاهی شاهد دگرگونی آن منطقه خواهیم بود. بعنوان مثال در خوزستان صد نهاد دولتی و غیردولتی وجود دارد اگر یک برنامه برای هر دو ماه داشته باشیم و برای هر دوماه یک یا چند اداره در مناطق به کار جهادی بپردازند، بسیاری از مشکلات حل خواهند شد.

وی تصریح کرد: مثلا یک روز تعطیل شهرداری بک استان برنامه آسفالت و یا ترمیم کوچه و خیابان یک محل کم برخوردار را برعهده گیرد و در کنار آن یک برنامه ویزیت رایگان پزشکی انجام شود و هر بار یکی از مسئولان در مناطق کم برخوردار حاضر شوند و شنونده مشکلات و دغدغه مردم باشند، بازده عالی را در بر خواهد داشت.

عضو هئیت موسس گروه جهادی شهید سلیمانی تاکید کرد: حتی یک اداره یا نهاد اگر کاری از دستش بر نمی‌آید می‌تواند از مدیرانش مبالغی را جهت مایحتاج محرومان آن منطقه جمع آوری کند.

سرگزی تصریح کرد: متاسفانه شاهد کم‌کاری بسیاری ادارات در خدمت رسانی هستیم و اگر هر اداره یک کارگروه جهادی تشکیل دهد و در سال با چند اداره دیگر خدمت رسانی را از اداره به کف خیابان و یا در خانه مردم ببرند خیلی از مشکلات حل خواهد شد.

وی گفت: حال اینجا نقش جنبش دانشجویی پررنگ می‌شود و باید سکان این برنامه ریزی دست جنبش دانشجویی باشد، که اگر اداره یا مسئولی همکاری لازم را نداشت باید توسط جنبش دانشجویی مطالبه گری صورت بگیرد.

این فعال دانشجویی تاکید کرد: ما اگر به خاطرات جنگ تحمیلی مراجعه کنیم می‌بینیم هر کسی در حد توان خود کمک می‌کرد. الان هم که در جنگ اقتصادی و معیشتی هستیم باید هر چه در توان داریم در وسط میدان بیاوریم.

سرگزی گفت: اگراین امر محقق شود می‌تواند به صورت یک طرح ملی اجرایی شود. بنده در صحبت اخیرم درخواست کارگروه جهادی در مجلس را داشتم این کار گروه هم می‌تواند روحیه جهادی را در مسئولین و وکارمندان تقویت کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول