اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

حفظ اصالت و هویت مکان اولویت میراث فرهنگی در مرمت بناها است

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان گفت: طرح توسعه فاز نخست قیدار نبی(ع) به همت اوقاف با آزادسازی هزار و 300 متر مربع با موافقت و نظارت اداره کل میراث فرهنگی آغاز شد.

حفظ اصالت و هویت مکان اولویت میراث فرهنگی در مرمت بناها است

امیر ارجمند امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: هر سال شاهد حضور گردشگران مذهبی از اقصی نقاط کشور و حتی سایر کشورها در این حرم هستیم، از همین‌رو در تلاش هستیم که با اجرای طرح جامع نسبت به استفاده از ظرفیت این مکان مذهبی اقدام کنیم.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان با اشاره به اینکه برای آزاد سازی این مساحت یک میلیارد و 300 میلیون تومان از طرف اداره کل اوقاف از بابت خرید املاک هزینه شده است، گفت: این مکان مذهبی برای حضور مردم و محل تعاملات اجتماعی شهروندان است و به عنوان فضای گردشگری نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی افزود: حفظ اصالت و هویت مکان، عدم تغییر در اجزا و مصالح، انجام مرمت اصولی و صحیح، حفاظت‌های مستمر از بقعه متبرکه و توسعه این بقعه از برنامه‌های همیشگی اداره کل میراث فرهنگی است.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان گفت: طرح جامع توسعه قیدار نبی شامل احداث شبستان‌های مختلف با کارایی‌های متفاوت، زائرسرا، مراکز فرهنگی، کتابخانه، پارکینگ، سرویس بهداشتی، مهد کودک و مصلی است که می‌تواند نقش موثری در جذب گردشگر و رونق اقتصادی در شهر داشته باشد و در همین راستا این طرح به صورت فاز به فاز اجرایی خواهد شد.

وی گفت: به منظور تبدیل بقاع متبرکه به قطب‌های فرهنگی در کشور، مرمت و بهسازی کالبدی آنها با حفظ معماری اصیل نهفته در این ابنیه در اولویت بوده  است.

ارجمند افزود: امید است، با مرمت، بهسازی و حفاظت از بقاع متبرکه این اماکن به قطب‌های فرهنگی تبدیل شده و با استفاده مردم از آنها، نیازهای روحی، روانی و حاجات مادی و معنوی آنان برآورده شود.

انتهای پیام/73005/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول