اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

وزیر بهداشت آمریکا با وجود مخالفت‌های پکن، وارد تایوان شد

وزیر بهداشت و خدمات انسانی آمریکا در راس هیأتی از مقامات بهداشتی ارشد این کشور در سفری بی‌سابقه از سال 1979 و علیرغم اعتراضات پکن، وارد تایوان شد.

وزیر بهداشت آمریکا با وجود مخالفت‌های پکن، وارد تایوان شد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزیر بهداشت دولت آمریکا و هیأت همراه وی امروز یکشنبه وارد تایوان شد. او قرار است در روزهای آینده با مقامات ارشد تایوان دیدار کند.

به گزارش وبگاه «ایژین ریویو»، سفر «الکس اِیزار» وزیر بهداشت و خدمات انسانی آمریکا به تایوان، نخستین سفر یک عضو کابینه دولتی به جزیره تایوان در ۶ سال گذشته و همچنین بالاترین سطح دیدار یک مقام کابینه دولت آمریکا از سال ۱۹۷۹ محسوب می‌شود.

ایزار را در این سفر «میچل ولف» مقام ارشد پزشکی مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا و «برایان هریسون»، رئیس ستاد بهداشت و خدمات انسانی این کشور همراهی می‌کنند.

«وانگ ونبین»، سخنگوی وزارت خارجه چین روز پنجشنبه در نشستی خبری در واکنش به خبر این سفر گفته بود هرگونه تلاش برای انکار یا به چالش کشاندن اصل «چین واحد» که بیان می‌کند تایوان بخشی از چین است، به شکست منجر خواهد شد.

وی همچنین هشدار داد: «چین اقدامات متقابل شدیدی را در پاسخ به این رفتار آمریکا اتخاذ خواهد کرد.» ونبین پیش از این هم گفته بود این سفر وضعیت صلح و ثبات در تایوان را به خطر می‌اندازد. 

اِیزار قرار است از طرف «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا، با همتای خود، مسئولان مقابله با بیماری کووید-۱۹ و متخصصان این حوزه در تایوان دیدار کند.

این دیدار به تنش‌های بین پکن و واشنگتن بر سر مسائل مختلف از جمله تجارت، حقوق بشر و بیماری همه‌گیر کووید-۱۹ افزوده است. 

چین، تایوان را حساس‌ترین و مهم‌ترین موضوع در روابط دو جانبه خود با آمریکا می‌داند. این کشور، تایوان را بخشی از سرزمین متعلق به خود می‌داند و تحرکات آمریکا و فروش سلاح به تایوان را نقض حاکمیت خود و مغایر با سیاست «چین واحد» ارزیابی می‌کند. 

چین ماه گذشته اعلام کرد که تحریم‌هایی را علیه شرکت آمریکایی «لاکهید مارتین» به دلیل دخالت در فروش سلاح به تایوان اعمال می‌کند.

این در حالی است که با وجود مخالفت قاطعانه پکن «مارک اسپر» وزیر دفاع آمریکا تاکید کرده که واشنگتن همچنان به فروش تسلیحات به تایوان ادامه خواهد داد.

واشنگتن روابط رسمی با تایوان را در سال ۱۹۷۹ به نفع پکن قطع کرد. این در حالی است که دولت ترامپ افزایش حمایت خود از این منطقه را در اولویت قرار داده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول