اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

وضعیت سفید کرونا در خوزستان شکننده است

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: وضعیت سفید بسیار شکننده است و باید توجه داشت استان‌های اطراف خوزستان در وضعیت هشدار یا قرمز هستند، که اگر پروتکل‌ها رعایت نشوند عفونت با شدت بیشتری برخواهد گشت.

وضعیت سفید کرونا در خوزستان شکننده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، سیدمهدی علوی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پیک اول کرونا را در خوزستان به سختی پشت سر گذاشتیم و خوشبختانه چند روزی است که در بعضی از شهرها گزارشی از موارد جدید ارائه نشده و در برخی دیگر از شهرستان‌ها آمار مراجعین به مراکز سلامت و درمانی کاسته شده است.

وی افزود: درحال حاضر تعدادی از تخت‌های بیمارستانی ICU در اختیار بیمارانی است که از قبل بستری بوده‌اند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: این آرامش فعلی براحتی بدست نیامده و به خاطر آن هزاران مبتلا، صدها مرگ و ده‌ها پزشک و پرستار خسته تحویل داده شده است.

وی ادامه داد: وضعیت فعلی بسیار شکننده است و باید توجه داشت استان‌های اطراف ما همچون بوشهر، ایلام، چهارمحال بختیاری، لرستان و... در وضعیت هشدار یا قرمز هستند، که اگر پروتکل‌ها رعایت نشوند عفونت با شدت بیشتری برخواهد گشت.

سیدمهدی علوی تصریح کرد: باید توجه داشت که فقط رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی همچون رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، پرهیز از سفر، عدم شرکت در تجمعات و مراسمات، استفاده صحیح از ماسک و شستشوی مکرر دست‌ها باعث برقرار ماندن وضعیت سفید در خوزستان خواهد شد.

وی عنوان کرد: قطعاً در هر کجا که رعایت پروتکل‌ها بیشتر باشد در آن‌جا شاهد کاهش آمار و شدت بیماری کرونا خواهیم بود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول