اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

تشریح نحوه برگزاری عزاداری ماه محرم/ کهگیلویه و بویراحمدی‌ها در حوزه بهداشتی نذر کنند

مدیرکل تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به تفاوت محرم امسال گفت: ۴۰۰ روحانی ایام محرم به مناطق مختلف استان اعزام می‌شوند

تشریح نحوه برگزاری عزاداری ماه محرم/ کهگیلویه و بویراحمدی‌ها در حوزه بهداشتی نذر کنند

 به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، حجت‌الاسلام سید رضا افتخاری در نشست با خبرنگاران با تبریک میلاد امام موسی کاظم(ع) به در پیش بودن ایام محرم اشاره کرد و اظهار داشت: محرم امسال با سال‌های گذشته تفاوت‌هایی دارد، محدودیت‌هایی برای برگزاری محرم به سبک قدیم وجود دارد وظیفه تبلیغات اسلامی است که با مدیریت صحیح بستر را فراهم کند و به نحوی برنامه‌ریزی کنیم که سلامت مردم به خطر نیفتد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: برگزاری برنامه‌های محرم همکاری همه را می‌طلبد و مسوولان و هیات‌ها با هم هماهنگ باشند تا محرم خوبی داشته باشیم.

وی به تفاوت محرم امسال پرداخت و گفت: سیاست این است که هیات‌ها به مباحث محتوایی بپردازند و ضمن اینکه مواسات محرم بیشتر از رمضان باشد.

این مسوول ادامه داد:طبق دستورالعمل عزاداری ماه محرم، هیات‌ها باید در فضای باز مانند سالن‌های ورزشی، حیاط مدارس و مساجد مراسم برگزار کنند و حتی‌الامکان از مسدود کردن خیابان بپرهیزند.

افتخاری با بیان اینکه سخنرانی در فضای بسته مانعی ندارد اما برای عزاداری با موانع مواجه هستیم، افزود:رسانه‌ها به نحوی اطلاع‌رسانی کنند که مردم با شرایط جدید آشنا شوند.

وی بر تکثیر روضه‌های خانگی با جمعیت محدود تاکید کرد و افزود: با همکاری شبکه دنا مراسمی به صورت زنده پخش خواهد شد، ضمن اینکه سلامت مردم خط قرمز تبلیغات اسلامی است و همه وظیفه داریم برای تامین سلامت مردم نهایت تلاش را انجام دهیم.

وی با اشاره به اینکه هیات‌های مذهبی پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند، افزود: در صورت عدم رعایت پروتکل‌ها، تذکر و برخورد لازم صورت می‌گیرد.

 این مسوول خاطرنشان کرد: یکی از الزامات که عزاداران باید رعایت کنند تامین ماسک است، همچنین استفاده از طبل و سنج ممنوع است و مراسمات در ساعات طولانی برگزاری نمی‌شود و پذیرایی به صورت غیر بسته‌بندی و فله‌ای ممنوع است.

وی با اشاره به ممنوع بودن نذر در هیات‌های مذهبی گفت: نذر برای اینکه به دست افراد برسد باید به صورت بسته‌بندی یا به صورت خام توزیع شود البته پیشنهاد می‌کنیم  کسانی که می‌خواهند نذر داشته باشند در حوزه بهداشتی باشد اگر کسی هم نذر شرعی دارد مانعی ندارد اما به صورت بسته‌بندی باشد.

وی همچنین به ظرفیت روحانیون هم اشاره کرد و گفت: با توجه به نقش روحانیون و اعتماد میان مردم ۴۰۰ روحانی به مناطق استان اعزام می‌شوند.

افتخاری در پایان با بیان اینکه برنامه‌های محرم با مسوولیت سازمان تبلیغات اسلامی برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: برنامه‌های محرم با همکاری اوقاف، فرهنگ و ارشاد اسلامی، صدا و سیما، دادستانی، نیروی انتظامی و سایر دستگاه‌ها برگزار می‌شود.

انتهای پیام/۸۲۰۲۴

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول