اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

اتهام زنی مشاور کاخ سفید به ایران، چین و روسیه

مشاور امنیت ملی آمریکا به طور تلویحی با متهم کردن چین، ایران و روسیه به تلاش برای مداخله در انتخابات 2020 آمریکا مدعی شد که هرگونه مداخله در این انتخابات با پیامدهای سنگینی روبه‌رو خواهد شد.

اتهام زنی مشاور کاخ سفید به ایران، چین و روسیه

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «رابرت اوبراین» مشاور امنیت ملی آمریکا به طور تلویحی ایران و چین و روسیه را به مداخله در انتخابات ایالات متحده متهم کرد.

مشاور امنیت ملی آمریکا روز گذشته (یکشنبه) در گفت‌وگو با برنامه «Face the Nation»  شبکه «سی بی اس» با متهم کردن ایران، روسیه و چین به مداخله در انتخابات آتی ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا گفت: «خواه، (مداخله) از سوی چین یا روسیه یا ایران باشد، ما آن را تحمل نخواهیم کرد».

این مقام آمریکایی هشدار داد، هرکشور ثالثی که در انتخابات آتی آمریکا مداخله کند، صرفنظر از حمایت از «دونالد ترامپ» یا «جو بایدن» نامزدهای جمهوری‌خواه و دموکرات انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا، با «پیامدهای شدیدی مواجه خواهند شد».

سازمانهای اطلاعاتی آمریکا روز جمعه هفته گذشته، با ارائه گزارشی مدعی شدند که روسیه ترجیح می‌دهد که ترامپ مجدداً در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا پیروز شود و این در حالی است که چین و ایران تمایل به شکست ترامپ در انتخابات آتی ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا دارند.

اوبراین در پاسخ به سؤالی مبنی بر احتمال تلاش رقبای آمریکا برای جهت‌دهی و تغییر نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا گفت که دولت ترامپ در تضمین یک انتخابات آزاد و منصفانه تلاش خواهد کرد.

اوبراین که حاضر نشد در این گفت‌وگو به این مسئله اشاره کند که آیا ترامپ در گفت‌وگوی ۲۳ ژوئیه (دوم مردادماه) با «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه، خواستار خودداری مسکو از مداخله در انتخابات آتی آمریکا شده است یا خیر، ادامه داد که هیچ مداخله‌ای در مکالمات رئیس‌جمهور با رهبران کشورهای خارجی ندارد.

وی با اینحال ادامه داد: «اما با این وجود، همچنان به روس‌ها این پیام را منتقل می‌کنیم و رئیس‌جمهور ترامپ نیز همچنان به روسیه پیام می‌دهد که در انتخابات ما مداخله نکنید و  همچنین این پیام برای چین و تهران نیز هست کرد که چنین کاری (مداخله در انتخابات آمریکا) نکنید زیرا پیامدهای سنگینی به همراه خواهد داشت».

طبق گزارش شبکه اسکای نیوز، علیرغم آنکه اوبراین هیچ اشاره‌ دقیقی به نوع پیامدهای شدید نکرد، اما تنها به تحریم‌های اقتصادی و دیپلماتیکی اشاره کرد که دولت آمریکا علیه روسیه تحمیل کرده بود و در این خصوص گفت که تحریم‌های زیادی را علیه روسیه وضع کرده‌اند.

سازمانهای اطلاعاتی آمریکا در گزارش هفته گذشته خود مدعی شده بودند که روسیه «از طیفی از اقدامات استفاده می‌کند تا در وهله اول «جوب بایدن» معاون رئیس‌جمهور سابق آمریکا را بدنام و لکه‌دار کند».

این گزارش همچنین مدعی شده بود که ایران نیز احتمالاً بر اشاعه اطلاعات غلط در رسانه‌های اجتماعی متمرکز شود زیرا «به دنبال تضعیف نهادهای دموکراتیک آمریکا، رئیس‌جمهور ترامپ و تجزیه این کشور است».

در ادامه این گزارش با مطرح کردن اتهاماتی علیه پکن آمده بود که چین نیز که ترامپ را فردی «دمدمی» می‌داند، اخیراً در لفاظی‌های عمومی خود به طور فزاینده‌ای (علیه دولت ترامپ) به صورت انتقادی» عمل کرده است.

اوبراین روز یکشنبه در مصاحبه خود با اشاره به گزارش سازمانهای اطلاعاتی آمریکا گفت: «ما هر اقدام لازم را برای محکم‌سازی زیرساخت‌های انتخاباتی و زیرساخت‌های سایبری خود به کار می‌گیریم و صد در صد از انتخابات خود محافظت خواهیم کرد».

پیش از این نیز، «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در مصاحبه با شبکه بی بی سی تاکید کرده بود که خطر مداخله در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ از جانب روسیه و چین ودیگر کشورها یکسان نیست و تهدید مداخله روسیه و تلاش این کشور برای تقویت شانس پیروزی «دونالد ترامپ» بیشتر است.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول