اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

کمک 2.5 میلیون دلار بانک توسعه آسیایی به تاجیکستان

بانک توسعه آسیایی به منظور مقابله با کرونا به تاجیکستان کمک مالی ارائه می کند.

کمک 2.5 میلیون دلار بانک توسعه آسیایی به تاجیکستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، بانک توسعه آسیایی کمک بلاعوض 2.5 میلیون دلاری به تاجیکستان برای مقابله این کشور با کرونا را تصویب کرد.

این وجوه از حساب صندوق واکنش به فجایع طبیعی اقیانوسیه بانک توسعه آسیایی برای حمایت بیشتر از اقدامات دولت تاجیکستان در زمینه مقابله با ویروس همه گیر کرونا تخصیص داده می‌شود.

«پرادیپ سریواستاوا» نماینده دائم بانک توسعه آسیایی در تاجیکستان در این مورد گفت: بانک توسعه آسیایی کاملا متعهد است به تاجیکستان کمک کند تا تاثیر بیماری همه گیر کرونا بر سلامت و اقتصاد این کشور را به حداقل برساند.

وی افزود: با این وجود تاجیکستان می‌تواند محصولات پزشکی لازم برای مقابله با کرونا مطابق با برنامه ملی واکنش در برابر این بیماری را خریداری کند.

سریواستاوا تصریح کرد: ما به همکاری نزدیک با دولت تاجیکستان و سایر شرکای خود در زمینه تضمین اقدامات هماهنگ و موثر ادامه خواهیم داد.

این کمک بلاعوض جدید که توسط دولت ژاپن تامین می‌شود برای بهبود تشخیص آزمایشگاهی، خرید تجیهزات پزشکی و سایر اقدامات دولت تاجیکستان برای حل مشکلات اساسی در زمینه مقابله با کرونا استفاده خواهد شد.

این کمک بلاعوض مکمل کمک‌های قبلی بیش از 50 میلیون دلاری بانک توسعه آسیایی برای کاهش پیامدهای نامطلوب اقتصادی و اجتماعی ویروس همه گیر کرونا، تجهیز پرسنل پزشکی با لباس‌های حفاظت شخصی و خرید محصولات دارویی به تاجیکستان است.

انتهای پیام

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول