اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  نفت و انرژی

اقدامات سازمان ملی استاندارد برای تقویت نظام استاندارد/مزایای تاسیس نهادی برای صدور مجوز کیفیت

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران گفت: مهمترین اثر ایجاد انجمنی برای کنترل کیفیت تجهیزات نفت، ارتقاء کیفیت تجهیزات نفتی، ممانعت از خروج ارز از کشور، اشتغال‌زایی و مقابله با تحریم‌های ظالمانه آمریکاست.

اقدامات سازمان ملی استاندارد برای تقویت نظام استاندارد/مزایای تاسیس نهادی برای صدور مجوز کیفیت

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، نیره پیروزبخت رئیس سازمان ملی استاندارد ایران امروز در مراسم اعطای اولین گواهینامه کیفیت محصول کالا و تجهیزات صنعت نفت به نهاد صدور گواهینامه کیفیت انجمن نفت تهران گفت: با اعمال تحریم‌های ظالمانه آمریکا در حوزه کنترل کیفیت محصولات با مشکلاتی مواجه شدیم. در نتیجه به سمت بومی‌سازی و استفاده از ظرفیت‌های داخلی و قطع وابستگی در این حوزه حرکت کردیم.

وی گفت: تجهیزات نفت از گذشته در موارد زیادی از کشورهای خارجی وارد می‌شد و وزارت نفت تصمیم گرفت برای ساخت داخل این تجهیزات پیشقدم شود و حتی اگر قرار باشد تجهیزاتی نیز از خارج وارد شود، حداقل کنترل و تأیید کیفیت آن باید در داخل کشور صورت بگیرد.

پیروزبخت گفت: در این راستا وزارت نفت و سازمان ملی استاندارد برای یافتن راه حل این موضوع پروژه مشترک تعریف کردند که ماحصل آن تاسیس یک تشکیلات مرتبط با این دو ارگان بود که تبدیل به نهادی برای صدور مجوز تأیید صلاحیت تجهیزات ساخت داخل شود.

رئیس سازمان ملی استاندارد گفت: سال 96 قانون جدید سازمان ملی استاندارد توسط رئیس جمهور ابلاغ شد که این قانون برمبنای تقویت و توسعه نظام استاندارد کشور بود. در صنعت نفت ما تلاش کردیم که بر مبنای مقررات بین المللی و بر اساس ظرفیت‌های داخلی قوانین استانداردسازی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ملی کنیم.

وی ادامه داد: در نتیجه این پروژه با وزارت نفت کلید خورد و تصمیم گرفته شد نهادی به عنوان شخص ثالث این گواهی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ صادر کند. در حال حاضر برای صدور مجوز کیفیت در سطح بین المللی مجمعی وجود دارد که مرکز صدور مجوز کیفیت هر یک از کشورها عضو آن مجمع بین‌المللی هستند. در سال 94 سازمان ملی استاندارد ایران نیز توانست عضو این مجمع شود و از طرف این مجمع اختیار دارد که نهادهای مختلف را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ برای صدور مجوز کیفیت تأیید صلاحیت کند.

پیروزبخت افزود: انجمن نفت اولین مرکزی است که مجوز صدور گواهی کیفیت را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ از سازمان ملی استاندارد اخذ کرده است. استانداردهای این مرکز در مراحلی شامل انجام ممیزی و تأیید کیفیت، بازرسی خط تولید و ارسال نمونه کالا به آزمایشگاه و انجام آزمایش و اعلام نتایج می‌شود. مهمترین اثر این اقدام ارتقاء کیفیت تجهیزات نفتی، ممانعت از خروج ارز از کشور، اشتغال‌زایی و مقابله با تحریم‌های ظالمانه آمریکاست.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول