اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

وضعیت آب شرب مردم بیرم اسفناک‌تر از غیزانیه است/عدم تخصیص بودجه به دلیل مشکل تایپی!

نماینده مردم لارستان، خنج، گراش و اوز در مجلس گفت: وضعیت آب بیرم اسفناک‌تر از غیزانیه است و به تعبیری می‌توان از آن به عنوان غیزانیه فارس نام برد.

وضعیت آب شرب مردم بیرم اسفناک‌تر از غیزانیه است/عدم تخصیص بودجه به دلیل مشکل تایپی!

حسین حسین‌زاده نماینده مردم لارستان، خنج، گراش و اوز در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به مشکل آب مردم بیرم منطقه جنوب فارس، اظهار داشت: وضعیت آب بیرم اسفناک‌تر از غیزانیه است و به تعبیری می‌توان از آن به عنوان غیزانیه فارس نام برد.

وی افزود: شهر بیرم آب دارد اما املاح آن زیاد است و نمی‌توان آن را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ مصرف کرد و مردم بیرم استان فارس هم اکنون آب خریداری می‌کنند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: ما دیدارهایی با وزیر نیرو و آب منطقه‌ای فارس صورت دادیم و 2 الی 3 راه حل داریم. راه حل نخست کوتاه مدت بوده و این است که نخست کف شکنی چاه‌هاسریعا انجام شود؛ راه حل میان مدت لایروبی سدها، حفر چاه جدید و ایجاد 66 کیلومتر انشعاب از خط فاز یک سد سلمان که معادل 150 میلیارد تومان هزینه دارد که ما بتوانیم آب را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تأمین کنیم.

حسین زاده تصریح کرد:راه حل بلند مدت پیگیری خط 2 سد سلمان فارسی که 5 شهرستان را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در برمی‌گیرد و پروژه ملی است که فاز 1 مطالعاتی آن انجام شده است و فاز 2 آن در دست بررسی است و بیش از 2 هزار میلیون تومان هزینه نیاز دارد که همت مسؤولان را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ می‌طلبد. 

وی گفت: در ردیف بودجه، مبلغی برای آب بیرم در نظر گرفته شده اما عنوان شهر بیرم ، "دیرم" ذکر شده است که بین 11 تا 13 میلیارد تومان است؛ ظاهرا این کلمه باعث شده تخصیصی صورت نگیرد، اما همکاری‌هایی صورت گرفته و قرارگاه‌های امام حسین(ع) و شهید احمدی روشن پای کار آمدند و گفته‌اند که مشارکتی کار را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ جلو می‌برند.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول