اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

وزیر خارجه جدید جمهوری آذربایجان به ترکیه می‌رود

طبق اعلام وزارت خارجه ترکیه، «جیحون بایراموف» در اولین سفر خارجی خود بعد از عهده‌دار شدن منصب وزارت خارجه جمهوری آذربایجان، فردا سه شنبه به آنکارا می‌رود.

وزیر خارجه جدید جمهوری آذربایجان به ترکیه می‌رود

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در حالی که اظهارنظرها درباره درگیری‌های اخیر جمهوری آذربایجان و ارمنستان ادامه دارد، وزیر خارجه جدید جمهوری آذربایجان برای رایزنی با ترکیه درباره مسائل دوجانبه و تحولات بین‌المللی به آنکارا می‌رود.

به نوشته خبرگزاری آناتولی، وزارت خارجه ترکیه از سفر روز سه شنبه وزیر خارجه جدید جمهوری آذربایجان به آنکارا به منظور دیدار با مقام‌های ترکیه‌ای و رایزنی درباره مسائل مختلف خبر داد.

در بیانیه وزارت خارجه ترکیه آمده است: «این سفر اولین سفر خارجی بایراموف به عنوان وزیر خارجه به ترکیه خواهد بود.

بنا بر اعلام این وزارتخانه، در جریان سفر کاری وزیر خارجه جمهوری آذربایجان به ترکیه روابط دوجانبه، موضوعات منطقه و تحولات بین‌المللی مورد بررسی مقام‌های دو کشور قرار می‌گیرد.

سفر دیپلمات ارشد جمهوری آذربایجان به ترکیه در شرایطی صورت می‌گیرد که تنش‌ها میان باکو و ایروان بر سر درگیری‌های مرزی اخیر همچنان خبرساز است.

جمهوری آذربایجان و ارمنستان از روز ۱۲ جولای (۲۲ تیر) آغاز شد و به تبادل آتش خونین بین نظامیان دو طرف منجر شد و تلفاتی نیز برجا گذاشت.

جمهوری آذربایجان ادعا می‌کند آغازگر این تنش‌ها حملات توپخانه‌ای نظامیان ارمنی در ناگورنو-قره باغ بوده و ارمنستان نیز در مقابل مدعی است که تنش‌ها بعد از تلاش‌های ارتش آذربایجان برای حمله به مواضع ارمنستان افزایش یافته است.

به دنبال این درگیری‌ها و اظهارنظرهای مقام‌های آنکارا، نیکول پاشینیان نخست‌وزیر ارمنستان رویکرد ترکیه را «خصمانه» خواند و مدعی شد، این کشور به دنبال دامن زدن به این درگیری‌ها است (جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/م

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول