اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

لهستان نشست ویژه اتحادیه اروپا با محور انتخابات بلاروس را خواستار شد

وزارت امور خارجه لهستان ضمن محکوم کردن سرکوب اعتراضات در بلاروس، اعلام کرد نخست‌وزیر این کشور خواستار نشست ویژه بروکسل درباره تحولات مینسک است.

لهستان نشست ویژه اتحادیه اروپا با محور انتخابات بلاروس را خواستار شد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت امور خارجه لهستان روز دوشنبه اعلام کرد، «ماتئوش موراویسکی» نخست‌وزیر لهستان از رهبران اروپایی درخواست دارد نشست ویژه‌ای را با محور تحولات بلاروس تشکیل دهند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، وزارت امور خارجه لهستان در بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن خشونت‌های اخیر در بلاروس از مقامات این کشور درخواست کرد «به تشدید وضعیت موجود خاتمه داده و به حقوق بنیادین بشر احترام بگذارند».

این بیانیه می‌افزاید: «با توجه به اتفاقات جاری در بلاروس، وزارت امور خارجه لهستان نگرانی عمیق خود را از سرکوب بی رحمانه اعتراضات پس از انتخابات بیان می‌کند. واکنش سخت و استفاده از زور علیه اعتراضات مسالمت‌آمیز و دستگیری مستبدانه غیرقابل قبول هستند».

الکساندر لوکاشنکو، رئیس‌جمهور فعلی بلاروس در انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور، واکنش‌های بسیاری را هم در داخل و هم در خارج از این کشور به همراه داشته است.

بلافاصله بعد از اعلام رسمی نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری بلاروس که روز گذشته (یکشنبه) بر‌گزار شد، معترضان بسیاری به خیابان‌های شهر مینسک، پایتخت بلاروس ریختند و به نتیجه این انتخابات و پیروزی لوکاشنکو اعتراض کردند.

اِسوِتلانا تیخانوف‌ سایا، رقیب اصلی لوکاشنکو در این انتخابات نیز نتیجه رسمی اعلام شده را رد کرده و گفته: «من به چشمان خودم اعتماد می‌کنم، اکثریت [آراء] برای ما بود».

«اورزولا فن در لاین»، رئیس کمیسیون اروپا، نیز امروز در پیامی توئیتری خواستار انتشار نتایج صحیح این انتخابات شد.

همچنین «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در پیامی که در صفحه توییتر خود منتشر کرد، به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری بلاروس و سرکوب معترضان واکنش منفی نشان داد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول