اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

338 هزار نوجوان آمریکایی به کرونا مبتلا شده‌اند

ایالات متحده ابتلای بیش از 97 هزار کودک و نوجوان به کووید 19 را در دو هفته گذشته ماه ژوئیه گزارش داده است.

338 هزار نوجوان آمریکایی  به کرونا مبتلا شده‌اند

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از سی‌جی‌تی‌ان،  ایالات متحده ابتلای بیش از ۹۷ هزار کودک و نوجوان به کووید ۱۹ را در دو هفته گذشته ماه ژوئیه گزارش داده است.

براساس گزارش جدیدی که توسط آکادمی اطفال و انجمن بیمارستان کودکان منتشر شده، ایالات متحده  ابتلای بیش از ۹۷۰۰۰ کودک به COVID-۱۹ را از ۱۶ ژوئیه تا ۳۰ ژوئیه گزارش کرده است که ۴۰ درصد افزایش داشته است.

به گفته کارشناسان، دامنه سنی برای کودکان مبتلا به کرونا در ایالات مختلف متفاوت است؛ در بیشتر ایالت‌ها کودکان و نوجوانان زیر ۱۹ سال درگیر کرونا شده‌اند.

بنابر اعلام مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در آمریکا، در دوره زمانی حدودا پنج ماهه از هر ۱۰۰ هزار نفر در میان عموم مردم هشت کودک به دلیل ابتلا به بیماری کووید-۱۹ در بیمارستان بستری شده است؛ در بزرگسالان این رقم به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر ۱۶۴ مورد بوده است.

به طور کل، تست کرونای ۳۳۸ هزار و ۹۸۲ کودک و نوجوان در آمریکا مثبت بوده  و ۸/۸ درصد از کل موارد تأیید شده در کشور را به خود اختصاص داده‌اند.

داده‌های منتشر شده همچنین حاکی از آن است، از ماه مه حداقل ۸۶ کودک جان خود را از دست داده‌اند. هفته گذشته، یک پسر ۷ ساله بدون هیچ  بیماری زمینه‌ای جوان‌ترین قربانی ویروس کرونا در جورجیا شد.

 مطالعه اخیر نشان می‌دهد که نوجوانان می توانند ویروس کرونا را به اندازه بزرگسالان منتقل کنند؛ یک مطالعه دیگر بیانگر آن بود کودکان کمتر از پنج سال بار ویروسی بالاتری نسبت به بزرگسالان دارند و این موضوع سؤالات بیشتری در مورد نقش آنها در انتقال این ویروس ایجاد می‌کند.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول