اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

کردستان جزو استان‌های موفق در مدیریت بیماری کروناست

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: آمار مبتلایان به کووید١٩ در استان کاهش یافته است، گفت: کردستان جزو استان‌های موفق در مدیریت بیماری کرونا است.

کردستان جزو استان‌های موفق در مدیریت بیماری کروناست

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، فرزین رضاعی  ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان ضمن تبریک روز خبرنگار  با بیان اینکه خبرنگاران نقش آفرین هستند، اظهار کرد: قدردان خبرنگارانی هستیم که به شکل حرفه‌ای فعالیت می‌کنند چراکه خبرنگار حرفه‌ای در راستای جهت‌دهی، گفتمان‌سازی و بسترسازی گفتمان‌ها در سطح جامعه رسالت خطیری دارد.

وی جانبداری از مردم را از دیگر وظایف خبرنگاران عنوان کرد و افزود: اصحاب رسانه در اطلاع رسانی خیرخواهی مردم را اولویت کاری خود قرار دهند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان افزود: هر چند آمار مبتلایان به کووید١٩ کاهش یافته است، اما بیم آن می‌رود که با بی‌توجهی به پروتکل های بهداشتی، شاهد تکرار روزهای تلخ اواخر خرداد باشیم.

رضاعی  با ابراز نگرانی از آغاز فصل سرما و همزمانی آنفولانزا و کرونا، تصریح کرد: بیشترین نگرانی ما بابت شروع پاییز است، به همین خاطر آنچه که باید در عرصه اطلاع رسانی اولویت داشته باشد، تمرکز بر سلامت و جان مردم است.

استفاده از ماسک الزامی است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان با بیان اینکه استفاده از ماسک  الزامی است، ادامه داد: از میان رفتن سرمایه‌های انسانی، ضایعه و خسرانی است که نباید با بی‌توجهی به الزامات بهداشتی منجر به افزایش آن شد.

رضاعی با اعلام اینکه از لحاظ  سرانه فضای فیزیکی، فضای ورزشی و فرهنگی، تعداد دانشکده‌ها و بسیاری از امکانات در حوزه آموزش با میانگین کشوری  فاصله زیادی داریم، تصریح کرد: تلاش هایی در این خصوص صورت گرفته و امید آن می‌رود که این فاصله کاهش یابد.

تقویت حوزه آموزش در کردستان ضروری است

وی با درخواست از خیرین نسبت به فعالیت و سرمایه‌گذاری در زمینه آموزش، ادامه داد: در استان کردستان بیش از آنکه به ساخت درمانگاه نیاز داشته باشیم، می‌طلبد حوزه آموزش تقویت شود لذا با توجه به شرایط بحرانی اقتصاد کشور لازمه تحقف این امر حمایت خیرین از دانشگاه است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اذعان به اینکه از ابتدای آغاز کرونا همزمان با کل کشور، ستاد استانی در کردستان تشکیل شد، تصریح کرد: ۳۹۵ نفر در کارگروه پشتیبانی به کار گرفته شدند.

رضاعی با بیان اینکه استان کردستان جزو استان‌های موفق در مدیریت بیماری کرونا بوده است، افزود: نسبت به استان‌های دیگر کردستان در این زمینه موفق و  مثبت ارزیابی شده است.

ترس مردم از عدم مراجعه به بیمارستان‌ها آسیب‌های جدی به دنبال دارد

وی افزود: ترس مردم از عدم مراجعه به بیمارستان‌ها جهت درمان خود می‌تواند آسیب‌های جدی به دنبال داشته باشد.

این مقام مسئول اظهار کرد: از ابتدای شیوع بیماری کرونا در استان در قالب کارگروه‌های اطلاع رسانی عمومی، مراقبت و درمان، تعیین دارو، شناسایی موارد مشکوک و پشتیبانی فعالیت‌هایی در راستای مبارزه با این بیماری شروع شد.

وی افزود: آمادگی دانشگاه علوم پزشکی کردستان در خصوص مقابله با موج احتمالی دیگر  بیماری کرونا در فصل پاییز را داریم.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول