اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

اجرای طرح سیماب برای افزایش تولید پسته در کرمان

مدیرتعاون روستایی استان کرمان گفت: طرح سیماب در تعاونی‌های تولید روستایی بر روی محصولات پسته به‌منظور بالابردن بهره‌وری و افزایش تولید در سال جاری برای بیش از ۳ هکتار قرارداد منعقد شده است.

اجرای طرح سیماب برای افزایش تولید پسته در کرمان

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، رضا محمدحسینی در نشست خبری به مناسبت روز خبرنگار ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید محمود صارمی اظهار داشت: در روزگاری که از آ ن به‌عنوان عصر ارتباطات و فن‌آوری نام برده می‌شود قطعا نقش خبرنگاران به‌عنوان ابزار اطلاع‌رسانی حیاتی و انکارنشدنی است.

مدیر تعاون روستایی استان کرمان بیان داشت: تشکیل تعاونی‌ها در بخش کشاورزی در روستاها به کشاورزان خرده پا کمک می‌کند و ظرفیت تولیدی، بازاررسانی و قدرت چانه‌زنی بهره‌برداران را افزایش می‌دهد  و هزینه‌های مربوط به تولید، حمل و نقل، بازاریابی و فرآوری را کاهش می‌دهد.

محمدحسینی با اشاره به اینکه تعاونی‌ها یک اهرم مناسب برای توسعه روستاها و بالابردن بهره‌وری در بخش کشاورزی هستند، گفت: تعاونی‌های روستایی همگام با سیاست‌های دولت در بهبود شرایط  و وضعیت اقتصادی و اجتماعی مردم موثرند و هزینه‌های دولت را کاهش می‌دهند.

مدیر تعاون روستایی استان کرمان تصریح کرد: در جوامع روستایی و کشاورزی نظام بهره‌برداری خرده مالکی مشکلات زیادی از یک سو برای تولیدکنندگان و از سوی دیگر برای دولت به همراه داشته است و این سبب می‌شود که بسیاری از ظرفیت‌های بخش کشاورزی شکوفا نشده و ضرر و زیان قابل توجهی به روستاییان وارد می‌کند.

وی با اشاره به اینکه تعاونی‌ها در بخش کشاورزی و توسعه روستاها نقش مهمی دارند، تصریح کرد: در استان کرمان تعاونی‌های روستایی تلاش دارند که با مشارکت کشاورزان و روستائیان در قالب شرکت‌های تعاونی تولیدات روستایی، زنان روستایی  و شرکت‌های تخصصی بخش کشاورزی در جهت بالابردن بهره‌وری در بخش کشاورزی و توسعه روستاها گام موثری بردارند.

محدحسینی خاطرنشان کرد: شبکه‌های تعاونی تحت پوشش سازمان تعاون روستایی استان کرمان در سال گذشته در زمینه خرید تضمینی۲۰ هزار تن گندم، خرید و فروش توافقی ۸۹ هزار و ۷۰۰ تن محصولات کشاورزی و دامی، ۲ هزار و ۱۰۰ تن خرید، ذخیره‌سازی و توزیع میوه شب عید، خرید ۶ هزار و ۲۳۷ تن فرآوری و توزیع گندم بذری، توزیع ۲۶۰ میلیون لیتر مواد نفتی، اجرای ۲ هزار هکتار طرح سیماب توسط تعاون تولید روستایی و ...مشارکت داشته‌اند.

وی گفت: در چهار ماه ابتدایی سال جاری بیش از ۵ هزار تن انواع محصولات کشاورزی و کالاهای اساسی از مبادی تامین و توسط تعاونی‌ها به‌صورت مستقیم به مصرف‌کنندگان با قیمت و کیفیت مناسب عرضه شده است.

مدیر تعاون روستایی استان کرمان ابراز داشت: از جمله برنامه ما درسال جاری  توسعه طرح سیماب در تعاونی‌های تولید روستایی بر روی محصولات پسته به‌منظور بالابردن  بهره‌وری و افزایش تولید این محصول بوده که در سال جاری بیش از ۳ هکتار قرارداد منعقد شده است.

وی ادامه داد: ایجاد و راه‌اندازی تشکل‌های تخصصی در بخش کشاورزی مانند تعاونی شترمرغ‌داران، تعاونی آبزی‌پروری، تعاونی اسب‌داران، تعاون گیاهان دارویی از جمله برنامه‌های ما در سال جاری است.

انتهای پیام/۸۰۰۱۸/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول