اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

عدالت آموزشی و تربیتی در بستر فضای مجازی بیشترشده است

قائم مقام معاون وزیر در سازمان دانش آموزی کشور گفت : امسال به نوعی عدالت آموزشی و تربیتی در بستر فضای مجازی بیشترشده است .

عدالت آموزشی و تربیتی در  بستر فضای مجازی بیشترشده است

به گزارش خبرگزاری فارس از تهران، اسماعیل بحری‌زاده قائم مقام معاون وزیر در سازمان دانش‌آموزی کشور در حاشیه سی و هشتمین مسابقات فرهنگی و هنری دانش‌آموزان سراسر کشور در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: جشنواره فرهنگی و هنری دانش آموزان از موارد بسیار مهم و تأثیرگذاری است که در دوران پس از تأسیس امور تربیتی در آموزش و پرورش تداوم پیدا کرده و سال به سال بر دامنه تأثیرات آن افزوده شده است.

وی افزود: از مهم‌ترین کارکردهای مسابقات، شناسایی و کشف استعدادهای دانش‌آموزان است تا زمینه را برای رشد و شکوفایی بُعد فرهنگی و هنری دانش‌آموزان فراهم کند به همین منظور فضاهای مختلف پرورشی اعم از اردوگاهی، کارگاهی، فرهنگی، تربیتی، دارالقرآن‌ها و سایر فضاها ایجاد شده‌اند تا دانش‌آموزان که استعدادهایی دارند در مسابقات شناسایی شوند و از ظرفیت‌های پرورشی و اساتید گرانقدری که در این فضاهای آماده خدمات آموزشی و تربیتی به دانش‌آموزان هستند برای بالندگی و شکوفا کردن استعدادهای آن‌ها استفاده کنند.

قائم مقام معاون وزیر در سازمان دانش‌آموزی کشور ادامه داد: امسال با توجه به شیوع بیماری کرونا شرایط جشنواره شکل دیگری به خود گرفته است و به خاطر محدودیت‌هایی که برای حضور فیزیکی دانش‌آموزان وجود دارد با خلاقیت و درایت همکاران عزیزمان در اداره کل فرهنگی و اردوها و فضاهای پرورشی ، نهایت استفاده از بسترهای فضای مجازی به ویژه شبکه آموزشی دانش آموزی «شاد » به عمل آمده و امسال مسابقات از طریق بستر مجازی برگزار می‌شود.

 بحری‌زاده تصریح کرد: این شرایط با وجود همه محدودیت‌هایی که همراه دارد از مزایایی نیز برخوردار است از جمله اینکه دانش‌آموزان مناطق محروم که در شرایط قبلی امکان حضور و بهره‌مندی از فیض دیدار اساتید برجسته کشوری را نداشتند در جشنواره حاضر امکان مصاحبت و بهره‌مندی از نظرات ارزشمند این اساتید را پیدا می‌کنند و به نوعی عدالت آموزشی و تربیتی در  بستر فضای مجازی بیشتر خواهد شد.

وی اعلام کرد: سازمان دانش‌آموزی امسال نیز مانند هر سال با تمامی ظرفیت‌های اجرایی خود در کنار اداره کل فرهنگی و پرورشی و هنری بوده است و همکاران ما هر آنچه که در توان دارند با هم‌افزایی عزیزان‌مان در معاونت پرورشی و فرهنگی در خدمت این جشنواره خواهند بود.

قائم مقام معاون وزیر در سازمان دانش‌آموزی کشور اضافه کرد: در حوزه اجرا نیروهای سازمان دانش‌آموزی حضور فعال دارند و در حوزه‌های فناوری و پشتیبانی مالی و نیروهای تشکیلاتی به همراه دوستان برای هم‌افزایی حضور فعالی وجود دارد.

بحری‌زاده در پایان اظهار امیدواری کرد تا ثمرات ارزشمند این هم‌افزایی که مسبوق  به سابقه نیز است امسال نیز برکات تربیت خود را تقدیم جامعه عظیم دانش آموزی کشور کند.

انتهای پیام/۶۷۰۳۷/پ/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول