اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

تجدید میثاق خبرنگاران شهرستان پردیس با شهدای گمنام / نقش خبرنگاران محوری است

رئیس شورای اسلامی شهر پردیس گفت: خبرنگاران می‌توانند سوابق گذشته، آینده، چشم انداز شهر و سایر موارد را به همراه اهداف بلندمدت، کمی، کاستی و مسائل مردم را بازگو کنند زیرا نقش خبرنگاران در اطلاع رسانی محوری است.

تجدید میثاق خبرنگاران شهرستان پردیس با شهدای گمنام / نقش خبرنگاران محوری است

به گزارش خبرگزاری فارس از پردیس، بعدازظهر امروز تعدادی از خبرنگاران شهرستان پردیس با همراهی حسن لاله رئیس شورای اسلامی این شهر با حضور در بوستان نورالشهدا ضمن تجدید میثاق با شهدای گمنام هشت سال دفاع مقدس، سوگند خورده تا ادامه دهنده راه شهدا برای مقابله با ظلم، فساد، شفاف‌سازی مطبوعات و انتشار اخبار صحیح در راستای اهداف والای نظام و انقلاب باشند.

حسن لاله رئیس شورای اسلامی شهر پردیس در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران با گرامیداشت یاد و خاطره شهید صارمی، اظهار کرد: شفاف سازی و در واقع ادامه راه شهدای دفاع مقدس، گمنام و تمام کسانی که در راه حق و عدالت جان خود را تقدیم کرده‌اند، انتظارات جامعه از خبرنگاران است.

وی ادامه داد: مردم این انتظار را از ما و به خصوص جامعه خبرنگاری دارند که در راستای خدمات رسانی، با شفاف سازی و اطلاع رسانی دقیق و بدون غرض فعالیت کنند که از خبرنگاران فعال شهرستان که زحمات بسیاری را در این زمینه متحمل می‌شوند تقدیر و تشکر می‌کنیم.

 رئیس شورای اسلامی شهر پردیس افزود: قطعاً ابهاماتی که در حوزه امور شهری و سایر امور وجود دارد که در هر شهری اتفاق می‌افتد و رسالت اطلاع رسانی صحیح و بدون قرض ورزی بر عهده خبرنگاران است.

لاله اضافه کرد: خبرنگاران شهرستان پردیس بی‌مزد و منت در سطح شهرستان با بضاعت کمی که در اختیار دارند فعالیت شبانه‌روزی می‌کنند و با نداشتن مکان مناسب و در واقع حقوق و مزایای بسیار پایین بدون منت فعالیت می‌کنند.

وی عنوان کرد: خبرنگاری از مشاغل سخت است و در ساعات مختلف شبانه‌روز درگیر مسائل روز بوده و برای تهیه خبر در هر نقطه از شهرستان حاضر هستند و مسائل ایمنی و امنیت شخصی آن‌ها مورد توجه قرار نمی‌گیرد.

رئیس شورای اسلامی شهر پردیس تصریح کرد: خبرنگاری ذوق و شوق خاصی می‌خواهد که با اخلاص در این حرفه ماندگار می‌شوند و امیدواریم ما نیز بتوانیم در حوزه شهر و شهرداری بخشی از زحمات این قشر زحمت‌کش را جبران کنیم.

لاله یادآور شد: نشر آرمان‌های شهدا را باید به زبان نسل امروز ترجمه و در اختیار آن‌ها قرار داد و این مهم بر عهده خبرنگاران است تا به اطلاع جوانان برسانند.

وی ابراز کرد: این اطلاع رسانی سهم خبرنگاران است و رسالتی که اصحاب رسانه حرفه‌ای دارد لحاظ کردن این موارد و اشاعه و انتقال آرمان‌های انقلاب و شهدا به نسل جوان است.

 رئیس شورای اسلامی شهر پردیس تشریح کرد: رشادت‌ها، دلاوری‌ها، از خودگذشتگی نسل قبل، اهداف و رسالت انقلاب باید توسط اصحاب رسانه منتقل شود.

لاله گفت: با توجه به شرایط کرونا دسترسی به مجامع کمتر شده و نقش خبرنگاران در این حوزه برجسته‌تر است و با اطلاع رسانی صحیح و به موقع باید هشدارهای لازم را در مورد مسائل فرهنگی و آموزشی به جوانان یادآور شوند.

وی افزود: در شهرهای جدید موضوع مهم، هویت بخشی است و نظارتی اجتماعی که در شهرهای سنتی وجود دارد در شهرهای جدید دیده نمی‌شود و با توجه به نرخ رشد فزاینده جمعیت در پردیس نقش خبرنگاران را برجسته‌تر نشان می‌دهد و لزوم وجود آن‌ها را در شهر نمایان می‌کند.

 رئیس شورای اسلامی شهر پردیس اظهار کرد: یکی از رسالت‌های خبرنگار در این دوره خاص که پردیس در حال بارگزاری جمعیت است اطلاع رسانی و ایجاد یک پیوند فرهنگی بین مردم است و یکی از نهادهای اجتماعی و تأثیرگذار برای باز نشر و رسیدگی به مسائل و بحران‌ها خبرنگاران هستند.

لاله بیان کرد:  خبرنگاران می‌توانند سوابق گذشته، آینده، چشم انداز شهر و سایر موارد را به همراه اهداف بلندمدت، کمی، کاستی و مسائل مردم را بازگو کنند زیرا نقش خبرنگاران در اطلاع رسانی محوری است.

انتهای پیام/۶۷۰۱۶/پ/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول