اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

سرمایه‌گذاری خارجی 300 میلیارد تومانی در پروژه سنه‌سنتر/آغاز احداث باغ ایرانی ۲ هکتاری در سنندج

شهردار سنندج ضمن اشاره به سرمایه‌گذاری خارجی 3۰۰ میلیارد تومانی در پروژه سنه‌سنتر، گفت: این پروژه با هدف انتقال بازارچه تاناکورا احداث می‌شود که معضل بزرگی در سنندج به شمار می‌آید.

سرمایه‌گذاری خارجی 300 میلیارد تومانی در پروژه سنه‌سنتر/آغاز احداث باغ ایرانی ۲ هکتاری در سنندج

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حشمت‌اله صیدی صبح امروز در نشست با خبرنگاران رسانه‌ها که به مناسبت گرامیداشت روز خبرنگار برگزار شد، به اقدامات شهرداری در حوزه‌های مختلف گریزی زد و اظهار کرد: تکمیل پروژه اتصال بلوار کردستان به بلوار ساحلی و احداث تقاطع غیرهم‌سطح توحید با هزینه 30 میلیارد تومان، احداث بلوار 36 متری دگایران با هزینه 8 میلیارد تومان، احداث میدان امام رضا(ع) در ورودی ننله با هزینه 2 میلیارد تومان و...از اقدام انجام گرفته شهرداری سنندج در حوزه فنی و امور زیربنایی در سال گذشته بوده است.

شهردار سنندج همچنین، در حوزه خدمات شهری، محیط زیست و فضای سبز هم، نهالکاری 43 هکتای از اراضی سطح شهر با انجام سیستم نوین آبیاری، احداث 123 هزار مترمربع پارک و فضای سبز نظیر احداث پارک مشاهیر، ساماندهی پارک امانیه و امیریه، اضافه نمودن 12 دستگاه خودرو سبک و سنگین ناوگان آتش‌نشانی، پرداخت هزینه ساخت بالابر 27 متری که به دلیل تحریم هنوز شرکت سازنده نتوانسته تحویل دهد، راه‌اندازی مرکز کنترل جمعیت سگ‌های آزاد و بلاصاحب و موارد دیگری را از اقدامات شهرداری سنندج در سال گذشته عنوان کرد.

 تملک 32 هکتار زمین در راستای توسعه آرامستان سنندج

وی افزود: تملک 32 هکتار زمین در راستای توسعه آرامستان، کاهش بدهی شهرداری از 120 میلیارد تومان به 20 میلیارد تومان، عدم استخدام نیروی جدید در شهرداری سنندج و... از دیگر اقدامات انجام گرفته در حوزه توسعه مدیریت و منابع شهرداری سنندج بوده است.

به گفته صیدی، در حال حاضر یک هزار و 952 نفر در شهرداری سنندج مشغول به فعالیت هستند و 180 نفر از همکاران بازنشسته شدند که خوشبختانه با وجود شرایط سخت اقتصادی توانستیم 14 میلیارد تومان در راستای پاداش و سنوات و خدمات پرداخت کنیم و ساماندهی 173 نفر از نیروهای موقت به پیمانی و تبدیل وضعیت 91 نفر پرسنل دیگر انجام گرفته است.

در حال حاضر یک هزار و 952 نفر در شهرداری سنندج مشغول به فعالیت هستند

 

وی گفت: در حال حاضر نیاز شهرداری به نیرو نیاز دارد و این سهم همه جمعیت شهر سنندج است و هرگز اجازه لابی‌گری نخواهیم داد و براساس تخصص و نیاز شهرداری جذب خواهیم کرد.

انجام 500 هزار کیلومتر آسفالت در معابر

شهردار سنندج  از انجام 500 هزار کیلومتر آسفالت طی سال گذشته و چند ماهه امسال خبر داد و مشارکت شهرداری در برگزاری دو رویداد مهم فرهنگی شامل کنگره 5400 شهید استان کردستان و کنگره مشاهیر کرد، نام‌گذاری روز 6 اردیبهشت به نام روز سنه در تقویم محلی و برگزاری رویدادهای مهم فرهنگی، ورزشی و اجتماعی، احداث سایت ورزش صبحگاهی در آبیدر، برگزاری المپیاد ورزشی محلات با حضور بیش از 3 هزار ورزشکار و آغاز مجتمع فرهنگی هنری در خیابان شهدا شامل سالن تخصصی تئاتر، آمفی تئاتر و انتخاب سنندج به عنوان شهر خلاق موسیقی از سوی یونسکو را از اقدامات انجام گرفته شهرداری در حوزه فرهنگی، ورزشی و اجتماعی برشمرد.

به گفته شهردار سنندج، کار مطالعات پهنه‌بندی تراکمی شهر سنندج به منظور کاهش حجم مصوبات، تهیه نقشه محلات شهر سنندج با مساحت کاربری جدید، صدور مجوز پروانه برای زمین‌های قولنامه‌ای از اقدامات شهرداری سنندج در حوزه معماری و شهرسازی بود که تاثیر بسزایی در جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز داشته است.

وی در ادامه به برخی سرمایه‌گذاری‌های انجام شده در سطح شهر اشاره کرد و افزود: آغاز احداث بازار بزرگ سنه سنتر با سرمایه‌گذاری 300 میلیارد تومان توسط سرمایه‌گذار خارجی، ادامه احداث شهربازی روباز پارک ملت، اتمام چندین پروژه مجتمع تجاری و خدماتی و پروژه سرمایه‌گذاری کارت پارک حاشیه‌ای در این حوزه صورت گرفته است. 

درآمد 495 میلیارد تومانی شهرداری سنندج در سال گذشته

وی اذعان کرد: شهرداری سنندج در سال گذشته 495 میلیارد تومان درآمد داشت که جهش چندین برابری دارد و در این زمینه الان در شرایط خوبی هستیم.

صیدی خاطرنشان کرد: سال گذشته 168 میلیارد تومان طلب شهرداری از دستگاه‌های اجرایی وصول شد.

وی گفت: آغاز احداث بلوار 36 متری برای اتصال میدان ورودی ننله به کمربندی اسلام آباد، آغاز تعریض خیابان‌های مولوی، فلسطین و پاسداران و احداث پارک‌سوار میدان آزادی، آعاز احداث پیاده‌راه فردوسی، آغاز احداث بلوار 36 متری برای اتصال بلوار ساحلی به تقاطع غیر همسطح سنجرخان و نصب بزرگترین پیکره کشور، نماد ایثار و مقاومت مردم کردستان در آبیدر و... از جمله پروژه‌های عمرانی است که در سال‌جاری آغاز شده است.

شهردار سنندج از نهال‌کاری و لوله‌گذاری 25 هکتار از اراضی تپه پیرچنار و پارک کودک، آسفالت معابر شهر سنندج، جذب 60 میلیارد تومان اوراق مشارکت برای توسعه شبکه حمل و نقل عمومی و آغاز احداث پارک 2 هکتاری و باغ ایرانی در آبیدر از دیگر پروژه‌های در دست اجرای شهرداری در سال جاری است.

شهردار سنندج در ادامه به موضوع ساخت و سازهای غیر مجاز گریزی زد و گفت: ساخت و ساز غیرمجاز یکی از مهم‌ترین چالش‌های شهرداری‌ها در سراسر کشور است ‌که در همین راستا دست کمک به سوی خبرنگاران و اصحاب رسانه دراز می‌کنیم تا در زمینه آگاه سازی مردم تلاش و یاریگر ما باشند.

ساخت و ساز غیرمجاز یکی از مهم‌ترین چالش‌های شهرداری‌ها در سراسر کشور است

 

صیدی تصریح کرد: متاسفانه‌ عده‌ای دلال با گرفتن مبالغی از مردم به ساخت و سازهای غیرمجاز دامن زده‌اند که با همدلی و همکاری که بین دستگاه‌های زیربط در بحث مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز شکل گرفته قدم‌های مقابله‌‌ای خوبی برداشته شده است.

وی تصریح کرد: در راستای پیشگیری از احداث بناهای غیرمجاز در سطح شهر و با هماهنگی صورت گرفته با مراجع قضایی، بناهای تجاری و مسکونی غیرمجاز در حال احداث پلمپ و در صورت فک پلمپ و ادامه فعالیت، مالکان این بناها به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.

وی در ادامه با بیان اینکه سرمایه‌گذاری در پروژه سنه سنتر با هدف انتقال بازار تانکورا انجام گرفته است، گفت: براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته این پروژه باید ظرف دو سال به اتمام برسد اما با توجه به توانمند بودن سرمایه گذار عراقی که به لحاظ مالی از وضعیت بسیار مناسبی برخوردار است این پروژه خیلی زودتر از موعد مقرر به بهره‌برداری خواهد رسید.

پروژه سنه سنتر برند برای شهر سنندج 

شهردار سنندج تصریح کرد: این پروژه برند بسیار خوبی برای شهر سنندج خواهد بود و می تواند در زمینه اشتغال‌زایی و بکارگیری تعدادی از جوانان جویای کار در این شهر هم تاثیرگذار باشد.

صیدی خاطرنشان کرد: سرمایه‌گذاری 300 میلیارد تومانی در پروژه سنه سنتر با هدف انتقال بازار تانکورا انجام می‌شود و براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته، این پروژه باید ظرف دو سال به اتمام برسد، اما با توجه به توانمندبودن سرمایه‌گذار عراقی که به لحاظ مالی از وضعیت بسیار مناسبی برخوردار است این پروژه خیلی زودتر از موعد مقرر به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی تصریح کرد: این پروژه برند بسیار خوبی برای شهر سنندج خواهد بود و می‌تواند در زمینه اشتغال‌زایی و بکارگیری تعدادی از جوانان جویای کار در این شهر هم تاثیرگذار باشد.

ثبت معدن شن و ماسه برای شهرداری سنندج 

صیدی از ثبت معدن شن و ماسه برای شهرداری سنندج خبر داد و گفت: با ثبت این معدن دغدغه‌ای بابت تامین شن و ماسه در شهرداری سنندج نداریم.

شهردار سنندج گفت: امسال حدود 400 هزار کیلومترمربع از محلات شهر آسفالت و بهسازی می‌شود.

وی گفت: رفع مشکلات و معضلات سطح شهر یکی از مهم‌ترین اهداف و اولویت‌های مدیران شهرداری است که البته رفع آن نیازمند زمان، تعامل و همکاری دستگاه‌های اجرایی و از همه مهم‌تر مشارکت و تعامل همه جانبه شهروندان است. 

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۱

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول