اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

«تبلیغی جماعت» مانع مبارزه با «کرونا» در قرقیزستان

سازمان افراطی «تبلیغی جماعت» در قرقیزستان موانع مختلفی برای مبارزه مؤثر با شیوع «کرونا» ایجاد کرده است.

«تبلیغی جماعت» مانع مبارزه با «کرونا» در قرقیزستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در بیشکک، سازمان افراطی «تبلیغی جماعت» در قرقیزستان موانع مختلفی برای مبارزه مؤثر با شیوع «کرونا» ایجاد کرده است.

حتی با توجه به وضع محدودیت‌های قابل توجه دولت قرقیزستان بیماری کووید-19 تحت کنترل قرار نگرفته و سازمان‌های افراطی نیز موانعی برای مبارزه مؤثر با شیوع «کرونا» ایجاد می‌کنند.

نقش این سازمان شناخته شده به عنوان مؤسسه افراطی در تمام کشورهای منطقه به غیر از قرقیزستان در گسترش کرونا قابل توجه است و نمایندگان آن اظهارات ضد و نقیضی در مورد واکسن‌ها مطرح می‌کنند.

تبلیغی جماعت دارای نفوذ جدی در داخل قرقیزستان است و آنان مردم را به ترک بیمارستان‌ها و عدم استفاده از داروها فرامی‌خوانند. نمایندگان سازمان حتی به درگذشت «چوباک حاجی جلیل‌اف» یکی از رؤسای این سازمان از کرونا توجه نمی‌کنند.

پزشکان نگران فعالیت این سازمان هستند که باعث تشدید شیوع کرونا در جامعه شوند. نمایندگان تبلیغی جماعت معتقدند دین باید تنها از طریق دیدارهای شخصی گسترش یابد و به بازدید از خانه‌های مختلف در استان‌ها ادامه می‌دهند.

بر اساس قوانین این سازمان نمایندگان باید شخصا دوستان و همسایگان خود را دعوت کرده و برای حضور هرچه بیشتر افراد تلاش می‌کنند.

علاوه بر این مبلغان تأکید بر انجام «دعوت» می‌کنند که نمایندگان جدید باید3 روز، 40 روز و 4ماه برای آموزش در مساجد بمانند.

چنین فعالیت‌هایی حتی با شیوع ویروس کرونا متوقف نشده است.

تبلیغی جماعت حامیان بانفوذی دارد و به این دلیل آنها به اقدامات غیرقانونی در هنگام قرنطینه عمومی ادامه می‌دهند.

علاوه بر این عوامل تبلیغی جماعت نقش بزرگی در انتخابات دارند لذا کنترل بر این سازمان کمک بزرگی برای پیروزی در انتخابات خواهد کرد. در حال حاضر تلاش برای معرفی تبلیغی جماعت به عنوان مذهب سنتی قرقیزستان در حال انجام است.

گفتی است که تبلیغی جماعت توسط سازمان همکاری شانگهای، سازمان پیمان امنیت جمعی، روسیه، چین، قزاقستان و ازبکستان به عنوان سازمان افراطی شناخته شده است.

گرچه تبلیغی جماعت در قرقیزستان به عنوان سازمان خیریه نیز مشهور شدند اما هنگام شیوع کرونا آنان حتی یک دستگاه تنفس مصنوعی، ماسک‌ و دیگر لوازم پزشکی اهدا نکردند.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول