اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

باز هم بی‌تدبیری در میراث فرهنگی استان سمنان/ این معاون هم باید برود+ سند

چرخ بی‌تدبیری در اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان همچنان می‌چرخد و معاون صنایع‌دستی این اداره کل که به‌تازگی منصوب شده، نیز حائز شرایط تصدی این پست نبوده و باید برود!

باز هم بی‌تدبیری در میراث فرهنگی استان سمنان/ این معاون هم باید برود+ سند

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، هفتم خردادماه امسال بود که روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان با انتشار خبری، اطلاع داد: «طی حکمی علی‌اکبر زارعی به‌عنوان سرپرست معاونت صنایع‌دستی استان سمنان منصوب شده است».

در این خبر آمده بود: مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان امروز، چهارشنبه، هفتم خرداد 99 در جلسه معارفه سرپرست معاونت صنایع‌دستی این اداره کل شرکت کرده است.

مهدی جمال، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان در حکم زارعی آورده است: «به‌منظور پیشبرد اهداف اداره کل، از روش‌های به‌روز و کارآمد، امکانات موجود، ایجاد ارتباط درون و برون‌سازمانی با بهره‌گیری از توان ظرفیت‌های استانی و ملی و ... استفاده کنید».

اما از سوابق مدیریتی و اجرایی زارعی می‌توان به کارشناس گروه‌های آموزشی اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان و مدیریت در مقطع متوسطه مدارس شهر سمنان اشاره کرد.

این انتصاب در حوزه حساس و مهمی چون معاونت صنایع‌دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان در حالی در سال «جهش تولید» صورت می‌گیرد که گویا وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با آن مخالفت کرده است؛ تصویر زیر را ببینید:

بر اساس سندی که به‌طور اختصاصی به دست خبرنگار فارس رسیده، علی حاجی‌شیزری مدیرکل توسعه منابع و رفاه وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در نامه‌ای به شماره ۹۹۳۷۰۳/۱۹۲۵۵ در تاریخ سی‌ام تیرماه ۱۳۹۹ خطاب به مهدی جمال، مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان، مراتب عدم موافقت با این امر را اعلام می‌کند.

در این نامه آمده است: بازگشت به نامه شماره ۹۹۳/۱۴۰/۷۳۲ مورخ ۱۳۹۹/۲/۲۵ خصوص مأموریت آقای علی‌اکبر زارعی از کارکنان رسمی آموزش و پرورش به آن اداره کل، به استحضار می‌رساند موضوع در جلسه مورخ ۱۳۹۹/۴/۴ کمیته نقل و انتقالات مطرح و با توجه به عدم احراز شرایط شغل پست پیشنهادی، مورد موافقت واقع نشد.

این نامه به جهانبانی مشاور و مدیرکل حوزه ریاست و سیدامیر سیدمومنی رئیس اداره امور اداری و کارگزینی نیز رونوشت شده است؛ تصویر زیر را ببینید:

اما چند پرسش مهم!

چنانچه سند بالا نشان می‌دهد مهدی جمال، مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان در تاریخ ۱۳۹۹/۲/۲۵ برای انتقال زارعی به این اداره کل به وزارت متبوع خود نامه می‌نویسد؛ اما چطور قبل از دریافت پاسخ نامه و آن هم در تاریخ ۱۳۹۹/۳/۷ یعنی تنها چند روز پس از ارسال درخواست نقل و انتقال، برای او حکم معاونت صادر کرده و مراسم معارفه برگزار می‌کند؟

پرسش مهم‌تر اینکه با توجه به عدم موافقت ۱۳۹۹/۴/۴  کمیته نقل و انتقالات با حضور زارعی در اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان، چطور پس از گذشت حدود ۵۰ روز از برگزاری این نشست و ۲۳ روز از ابلاغ این نامه به استان سمنان، زارعی همچنان بر سر کار است؟

نقش حراست وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی، استانداری سمنان و دستگاه‌های نظارتی استانی و ملی در قبال این انتصاب‌های دور از تدبیر در شرایطی که کشور به ثبات مدیریتی نیاز دارد، چیست؟

انتهای پیام/۷۴۰۳۰/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول