اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

جولان «کلاهبرداران کاریابی» در فضای مجازی/ جوانان جویای کار مراقب باشید

رئیس پلیس فتای استان کرمانشاه گفت: جوانان جویای کار حتما آگاهی‌های استخدامی درج شده در فضای مجازی را به دقت بررسی کنند و حتما آدرس شرکت را بگیرند و به صورت حضوری به آن‌جا مراجعه کنند و از ثبت شرکت مطمئن شوند.

جولان «کلاهبرداران کاریابی» در فضای مجازی/ جوانان جویای کار مراقب باشید

سرهنگ علی کریمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، در توضیح اقدام کلاهبرداران کاریابی در فضای مجازی، اظهار داشت: کلاهبرداران سایبری ابتدا اقدام به درج آگهی کاریابی با عنوان نیاز به حسابدار، کارگزار امور اداری با ادعای کسب درآمد بالا، در شبکه های اجتماعی می‌کنند که متاسفانه خیلی از جوانان جویای کار فریب اینگونه افراد را می‌خورند.

وی ادامه داد: وقتی قربانی به فرد درج کننده آگهی تماس می‌گیرد، عنوان می‌کنند که یک شرکت فروش محصولات خارجی نیاز به حسابدار و فاکتورنویس دارد که تمام فروش روزانه را به حساب وی (فرد جویای کار) واریز می‌کند این در حالی است که پولی که واریز می‌شود به حساب همین فرد پولی است که از حساب دیگران برداشت می‌شود و فرد استخدام شده باید از طریق صرافی آنلاین اقدام به خرید ارز مجازی یا طلا و جواهر کند و به آدرس شرکت ارسال کند.

رئیس پلیس فتای استان کرمانشاه تصریح کرد: قربانیان با توجه به سادگی این کار و مدارک بالا فریب می‌خورند مدارک خود را اسکن می‌کنند اطلاعات حساب بانکی خود را ارائه می‌دهند بدون هیچ اطلاع و آگاهی از مجرمانه بودن این کار همکاری خود را با مجرمان آغاز می‌کنند که متاسفانه در آینده خود این فرد مجرم شناخته می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: مجرمان از حساب‌های دیگران سرقت و به حساب قربانیان واریز می‌کند و در مقابل ارز دیجیتال دریافت می‌کنند که این‌کار باعث می‌شود بعد از مدتی حساب بانکی حسابدار استخدام شده، مسدود شود و به عنوان متهم به کلاهبرداری اینترنتی تحت تعقیب قرار گیرد.

کریمی به کاربران و افراد جویای کار توصیه کرد، آگاهی‌های استخدامی را به دقت بررسی کنند، حتما آدرس شرکت را بگیرند و به صورت حضوری به آن‌جا مراجعه کنند و از ثبت شرکت مطمئن شوند.

وی خاطرنشان کرد: کارجویان به هیچ وجه اسکن مدارک هویتی خود را برای افرادی که نمی‌شناسند ارسال نکنند چون که ممکن است با این مدارک اقدامات مجرمانه انجام دهند و چنانچه برای هر کدام از هم استانی و شهروندان در استان  مشکلی پیش آمد می‌توانند سریع به پلیس فتا اطلاع دهند تا در اسرع وقت رسیدگی شود.

انتهای پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول