اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

ظرفیت زندان‌های البرز محدود است/متخلفین پس از آزادی تحت نظارت خواهند بود

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز گفت: زندان‌های کرج به علت نداشتن فضای مناسب توانایی نگهداری آمار بالای زندانیان را ندارد، از این رو تمهیداتی اندیشیده ایم تا زندانیان پس از آزادی، تحت نظر باشند و شرایط ارتکا به جرم محدود شود.

ظرفیت زندان‌های البرز محدود است/متخلفین پس از آزادی تحت نظارت خواهند بود

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، حسن مددی، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز، امروز در حاشیه بازدید از نمایشگاه اموال مسروقه، در جمع خبرنگاران، گفت: حسب تصمیماتی که با هماهنگی دستگاه قضا و نیروی انتظامی گرفته شده است، تصمیم بر اجرای طرح‌های متعددی برای ارتقای امنیت اجتماعی مردم گرفته شده است که در راستای آن تشدید برخورد با سارقین و به ویژه زورگیران را خواهیم داشت.

وی ضمن اعلام آمادگی کامل دستگاه قضایی برای همکاری با نیروی انتظامی در تمامی زمینه‌ها جهت ایجاد امنیت و آرامش برای مردم ادامه داد: تعداد قابل توجهی اموال سرقتی کشف شده است که امیدواریم با هماهنگی ایجاد شده در کرج و تمام شهرستان‌ها با هماهنگی میان دادستان‌ها و پلیس شاهد ارتقای امنیت اجتماعی مردم باشیم.

وی اظهار کرد: اخیرا باندهایی از مناطق غرب و جنوب کشور در زمینه حمل و قاچاق اسلحه فعال شدند و در همین راستا دستورات لازم جهت تعقیب و دستگیری مجرمین صادر شده است.

مددی ضمن هشدار به مجرمین در راستای برخورد شدید با آن‌ها در زمینه به خطر انداختن امنیت اجتماعی مردم، تصریح کرد: اگر مجرمین بخواهند برای امنیت مردم خطرآفرین باشند، با آنها به شدت برخورد می‌کنیم و قاچاقچیان یه ویژه حاملان اسلحه بدانند که رهگیری و شناسایی شده و حتی اگر خارج از مرزهای کشور هم باشند با هماهنگی پلیس اینترپل دستگیر می‌شوند.

این مقام مسؤول اظهار کرد: موظف هستیم برای ایجاد امنیت در سطح جامعه تلاش کنیم، از این رو برنامه‌های این حوزه را با جدیت بیشتری دنبال خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه روند کاهش سرقت در البرز و به ویژه کرج نیازمند پیشرفت بیشتری است، و افزود: در آینده نزدیک امنیت جان و مال مردم به نحو بهتری تأمین می‌شود و امیدواریم که بتوانیم شهری ایمن و بدون از جرایم به ویژه جرایم خشن داشته باشیم.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز ادامه داد: وقتی زندانی با وثیقه آزاد می‌شود به این معنی نیست که به جرایم وی رسیدگی نمی‌شود و به محض اینکه حکم قطعی از سوی دادگاه اعلام شود  وثیقه اثری ندارد و قرارهای تامین در چارچوب قانون اعمال می‌شود.

وی ظرفیت زندان‌های کرج را محدود برشمرد و تصریح کرد: متاسفانه زندان‌های کرج به علت نداشتن فضای مناسب توانایی نگهداری آمار بالای زندانیان را ندارد.

وی در پایان افزود: پلیس با همکاری زندان‌ها تمهیداتی در نظر گرفته است تا اگر زندانیان آزاد شدند خود را بعد از مدتی به مراجع انتظامی معرفی کنند و تحت نظر پلیس باشند تا شرایط برای ارتکا به جرم سخت و ناممکن شود.

انتهای پیام/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول