اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

ارتقای جایگاه داروسازان در اولویت برنامه‌های وزیر بهداشت قرار دارد

دبیر چهل و دومین همایش ملی روز داروسازی ایران گفت: ارتقای جایگاه داروسازان در اولویت برنامه‌های وزیر بهداشت قرار دارد.

ارتقای جایگاه داروسازان در اولویت برنامه‌های وزیر بهداشت قرار دارد

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری فارس، حسن جولایی، دبیر چهل و دومین همایش ملی روز داروسازی ایران در چهل و دومین همایش ملی روز داروساز که از صبح امروز 22 مرداد به صورت مجازی  آغاز و تا 24 مرداد ادامه خواهد ضمن تبریک روز داروساز گفت: داروسازان در سراسر کشور منشأ موفقیت های بسیاری در حوزه سلامت کشور هستند.

وی گفت: امیدواریم این روز و روزها طلیعه ای باشد برای ارتقای جایگاه داروساز درسیستم سلامت کشورمان و دنیا.

دبیر چهل و دومین همایش ملی روز داروسازی ایران در ادامه گفت: این وبینار مجازی دستاورد و موفقیت بزرگی است که توانسته تمام داروسازان را در این همایش مجازی گرد هم آورد.

جولایی افزود: بخش عمده ای از سیستم سلامت و خدمات سیستم سلامت وابسته به نظام دارویی است یعنی حداقل در سه سطح پیشگیری مطرح است بنابراین دارو و مصرف بجای آن جایگاه ویژه ای در سیستم سلامت کشورمان دارد.

وی گفت: از زمانی که دکتر نمکی به عنوان وزیر بهداشت معرفی و مشغول به خدمت در عالی ترین رتبه سلامت کشور شدند، ارتقای جایگاه داروسازان را در اولویت برنامه های خود قرار دادند.

وی ادامه داد: ارتقا و ایفای نقش و جایگاه داروسازان نیاز به دیدگاه جدید، آشنایی عمیق تر با سیستم سلامت دارد و باید ما داروسازان خود را ادغام یافته تر با سیستم سلامت ببینیم.پیدا کردن این نقش جدید مستلزم این است که سیستم سلامت هم نقش داروسازان را بهتر بشناسد و آن را به رسمیت و قانونی کند.

دبیر چهل و دومین همایش ملی روز داروسازی ایران اظهار داشت: گران تر شدن سیستم های سلامت منجر به این شده که در بسیاری از کشورها از تمام اهرم ها و ابزار ها و اجزاء سیستم سلامت برای یک مراقبت جامع استفاده کنند به این منظور باید به الگوهای کشورهای دیگر نگاه کنیم و از الگوهای موفق استفاده کنیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول