اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

علائم جدید بیماران کرونا بیانگر گردش این ویروس بین جوانان است

معاون دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به اینکه نگران تحرک و گردش ویروس کرونا بین جوانان هستیم، گفت: در میان بیماران کرونایی استان کردستان علائمی از بیماران دریافت کرده‌ایم که بیانگر گردش این ویروس میان جوانان است.

علائم جدید بیماران کرونا بیانگر گردش این ویروس بین جوانان است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، ابراهیم قادری عصر امروز در کمیته امنیتی اجتماعی ستاد مبارزه با کرونا کردستان که در استانداری استان کردستان برگزار شد، اظهار کرد: در حال حاضر استان کردستان شرایط مناسبی در حوزه مقابله با کرونا دارد و بجز شهرهای سنندج، مریوان، قروه و بیجار که وضعیت زرد دارند سایر شهرهای استان کردستان در وضعیت سفید قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه نگران تحرک و گردش ویروس بین جوانان هستیم، افزود: علائم جدید از بیماران کرونایی استان بیانگر گردش این ویروس میان جوانان است که این امر نگران کننده بوده و پیش بینی می‌شود که در شهریور ماه شاهد افزایش بیماران کرونایی در استان باشیم.

وی خاطرنشان کرد: تعدادی از روستاییان که اکنون در روستاها در حال کشاورزی هستند به دلیل سکونت در شهرها اواخر شهریور به شهر برمی‌گردند و در معرض ویروس کرونا قرار خواهند گرفت که احتمال می‌رود شاهد افزایش ویروس کرونا در این افراد باشیم.

معاون دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان اضافه کرد: نیاز است که این موارد از سوی رسانه‌ها اطلاع‌رسانی شود تا مردم در جریان روند گسترش این ویروس باشند و بیشتر مراقب رعایت حال خود و دیگران باشند.

قادری بیان کرد: هر ماه رصدی سلولوژیک انجام می‌شود مبنی براینکه تست‌های خونی از تعدادی از افراد در استان به شکل تصادفی گرفته می‌شود و سطح ایمنی این افراد را بررسی می‌کنیم تا دریابیم سطح ایمنی افراد در استان به چه سمتی در حال حرکت است.

وی اضافه کرد: برای انجام این تست 825  نفر در کل استان کردستان به صورت تصادفی انتخاب می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه غربالگری مرحله سوم نیز در استان اجرا می‌شود، گفت: این غربالگری برای افرادی است که در آزمون‌ها شرکت می‌کنند انجام می‌گیرد که اگر این افراد به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند اطرافیان خود را نیز درگیر نکنند.

معاون دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان اضافه کرد: از اول اسفند ماه تاکنون 200 هزار نفر در سطح استان کردستان قرنطینه خانگی شده‌اند که این مهم توانسته از گسترش بیماری در استان پیشگیری کند.

قادری اعلام کرد: در ایام محرم شاهد همدلی چشمگیری در سطح استان هستیم و امید که با برنامه‌ریزی مسوولان و رعایت پروتکل‌های بهداشتی سختگیرانه شاهد کمترین مشکلات در ایام محرم باشیم.

وی از آمادگی دانشگاه علوم پزشکی استان برای همکاری با مسوولان در راستای برگزاری سالم برنامه‌های ایام محرم در استان شد و گفت: سازمان تبلیغات اسلامی پای کار است و امید هیچ مشکلی را در استان در راستای برگزاری مراسمات شاهد نباشیم.

انتهای پیام/2330/72

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول