اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

نماز جمعه در ۱۲ شهر خراسان شمالی اقامه می‌شود

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه خراسان شمالی گفت: براساس وضعیت شیوع کرونا در شهرهای استان، نماز جمعه این هفته در ۱۲ شهر خراسان شمالی اقامه می‌شود.

نماز جمعه در ۱۲ شهر خراسان شمالی اقامه می‌شود

حجت‌الاسلام نعمت‌الله آزموده در مصاحبه با خبرنگار فارس در بجنورد با اشاره به تصمیمی گیری اخیر ستاد استانی کرونا در خراسان شمالی برای اقامه نماز جمعه این هفته اظهار کرد: بر اساس دستورالعمل‌های ابلاغی نماز جمعه در مناطقی با وضعیت زرد و سفید اقامه می‌شود و در منطقه با شیوع قرمز کرونا اقامه نماز جمعه ممنوع است.

وی از ۱۲ شهر استان خراسان شمالی به‌عنوان محل اقامه نماز جمعه این هفته استان نام برد و گفت: شهرهای آشخانه، اسفراین، صفی‌آباد، پیش قلعه، جاجرم، درق، راز، سنخواست، شوقان، غلامان، قاضی و گرمه طی هفته جاری شاهد اقامه و برپایی نماز جمعه هستند.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه خراسان شمالی همچنین از لغو اقامه نماز جمعه در شهرهای بجنورد، شیروان، فاروج و تیتکانلو را به سبب وضعیت نامناسب شیوع کرونا خبر داد و گفت: شیوع کرونا در استان طی هفته گذشته کاهش‌یافته و اکنون شاهد بازگشایی نماز جمعه در بسیاری از شهرهای استان هستیم.

وی با تأکید بر لزوم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در اقامه نماز جمعه گفت: لزوم به همراه داشتن ماسک بهداشتی توسط نمازگزاران، ممانعت از حضور افراد با سنین بالا و همچنین کودکان، رعایت فاصله اجتماعی در حین برگزاری نماز و استفاده از مهر شخصی ازجمله تدابیر بهداشتی اجرایی در محل اقامه نمازهای جمعه است.

آزموده در انتها نسبت به رعایت این شرایط در محل‌های اقامه نماز جمعه استان ابراز رضایت کرد و گفت: بر اساس بررسی‌های انجام‌شده رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به‌صورت حداکثری در محل‌های اقامه نماز جمعه استان انجام می‌شود و حتی برخی اقدامات سخت‌گیرانه‌تر نیز توسط ستاد اجرایی هر شهر به اجرا در آمده است.

گفتنی است طی دو هفته گذشته به علت شیوع مجدد کرونا در خراسان شمالی، تعداد اقامه نماز جمعه در استان به‌صورت حداقلی انجام‌شده بود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول