اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

امسال تجمع‌های محرم و صفر به سبک گذشته انجام نمی‌شود

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال تجمع‌ها در ماه‌های محرم و صفر به سبک گذشته انجام نشود.

امسال تجمع‌های محرم و صفر به سبک گذشته انجام نمی‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، حجت‌الاسلام علی شکری صبح امروز در نشست مشترک اعضای کمیته استانی با مسؤولان کمیته بازرسی و ارزیابی ستاد مقابله با کرونا شهرستان‌های استان سمنان به ریاست مدیرکل دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری سمنان در سالن مدیریت بحران استانداری اظهار کرد: دوگانگی‌سازی در شبکه‌های اجتماعی بین سلامت و بهداشت و انجام عزاداری محرم و صفر نظارت شود و به‌طور قطع حفاظت از سلامت و جان مردم از واجبات است.

او گفت: دوگانگی‌ها در ارتباط با عزاداری محرم و صفر و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در فضای مجازی در بعضی مواقع رنگ و بوی سیاسی به خود می‌گیرد که از هم‌اکنون باید نسبت این موضوع توجه داشت.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان اضافه کرد: به چهار دلیل ترس اقشار مردم از ابتلا به کرونا ویروس در تجمع‌ها، تعیین محدودیت‌های مکانی، تعیین محدودیت زمانی و فقدان پذیرایی، پیش‌بینی می‌شود امسال تجمع‌ها در ماه‌های محرم و صفر به سبک گذشته انجام نشود.

شکری افزود: دقت نظر در اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی در مناطق روستایی در ایام محرم و صفر به‌طور جد در دستور کار قرار گیرد.

او اضافه کرد: هماهنگی و همدلی‌های خوبی بین دستگاه‌های اجرایی استان برای انجام دستورالعمل‌های بهداشتی در ایام عزاداری محرم و صفر وجود دارد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان گفت: برگزاری عزاداری در مکان‌های مسقف ممنوع است و محدودیت‌های زمانی در انجام مراسم محرم و صفر از سوی هیأت‌ها لحاظ شود.

شکری گفت:‌ اطلاع‌رسانی، تنویر افکار عمومی و آگاهی بخشی باهدف رعایت دستورالعمل بهداشتی در عزاداری ماه‌های محرم و صفر لحاظ شود.

در این نشست، مطرح شد که مردم استان با شماره‌گیری شماره تماس‌های ۳۱۷۰۰، ۱۱۱ و ۱۲۴ می‌توانند ارزیابی‌های خود را از انجام دستورالعمل‌های بهداشتی در برگزاری عزاداری محرم و صفر با مسئولان مربوط در میان بگذارند.

همچنین سامانه پیامکی ۱۰۰۰۴۶۱۵ برای ثبت و اخذ مجوز هیأت‌های مذهبی برای برگزاری مراسم عزاداری در محرم و صفر امسال از سوی اداره کل تبلیغات اسلامی استان راه‌اندازی شده است که هیأت‌ها برای انجام فرآیند اخذ مجوز به این سامانه پیام کوتاه ارسال کنند.

 ۶۵ کارشناس بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی سمنان نظارت‌های خود را از روند اجرای طرح‌های بهداشتی در آیین عزاداری محرم و صفر در استان انجام خواهند داد.

با اجرای طرح (هر خانه، یک پایگاه سلامت) ۴۰۰ رابط سلامت و هشت هزار سفیر سلامت در استان سمنان فعالیت دارند که از ظرفیت این عزیزان برای نظارت بر حسن اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی در عزاداری ماه‌های محرم و صفر می‌توان بهره برد.

رصد فضای مجازی برای جلوگیری از ایجاد تفرقه و دوقطبی سازی بین سلامت مردم و انجام عزاداری محرم و صفر به‌طور ویژه در دستور کار باشد.

انتهای پیام/74003/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول