اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

آغاز برداشت خرما از نخلستان‌های ریگان

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ریگان گفت: برداشت خرما از نخلستان‌های ریگان با شرایط کاملا بهداشتی آغاز شد.

آغاز برداشت خرما از نخلستان‌های ریگان

به گزارش خبرگزاری فارس از ریگان، سالانه در شهرستان ریگان ۴۵هزار تن محصول خرما برداشت می‌شود و در کشور  اولین برداشت خرمای مضافتی به‌دلیل شرایط آب وهوایی از ریگان آغاز می‌شود .

نخل‌داران ریگانی در این روزهای تلخ کرونایی در تلاشند تا با محصولی شیرین ذائقه هر ایرانی را شیرین کنند، برداشت خرما تا اواخر شهریور ماه در ریگان ادامه خواهد داشت.

حمید فرامرزی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ریگان اظهار داشت: برداشت بهداشتی خرما از سطح ۷ هزار هکتار از نخلستان‌های بارور ریگان آغاز و پیش‌بینی می‌شود ۳۰هزار تن محصول روانه بازارهای داخلی و خارجی شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ریگان ادامه داد: با توجه به برداشت محصول خرما جلسات متعددی با شبکه بهداشت، بخشداران، شوراها و دهیاران در روستا در زمینه برداشت بهداشتی محصول انجام و شیوه‌نامه‌های بهداشتی به کشاورزان ارائه شد.

وی افزود:  به‌دلیل نوسانات دمایی و طوفان‌های شدید شن شاهد ریزش محصول و خشکیدگی خوشه‌های خرما بین ۳۰ تا ۷۰ درصد محصول بودیم.

فرامرزی تصریح کرد: به‌دلیل شرایط آب وهوایی امسال شاهد کاهش محصول از ۴۵هزار تن به ۳۰هزار تن هستیم که نیاز است صندوق بیمه محصولات کشاورزی این قشر زحمتکش را حمایت کند.

وی بیان داشت: از دستگاه‌های متولی از جمله انجمن خرما و ستاد تنظیم بازار تقاضا داریم با ورود به امر قیمت محصول کشاورزان نخل‌دار را حمایت جدی کنند.

 سالاری کارشناس محیط شبکه بهداشت ریگان اظهار کرد: جلسات متعددی با نخل‌داران ریگانی در رابطه با جمع‌آوری محصول اتخاذ و تمامی مسائل بهداشتی خرما آموزش داده شد.

وی بیان داشت: با بازدیدهایی که از نخلستان‌های شهرستان انجام شد تمامی کشاورزان خوشبخاته مسائل بهداشتی را رعایت کرده‌اند.

 پیدایش، یکی از نخل‌داران ریگانی در گفت‌وگو با خبرنگار ریگان ابراز کرد: محصول خرمای ما محصولی کاملا ارگانیک بوده که دارای بازارپسندی داخلی و خارجی است.

وی بیان کرد: امسال با توجه به شرایط کرونایی محصول خرما کاملا بهداشتی جمع‌آوری می‌شود.

 حیدری از بانوان نخل‌دار ریگانی گفت: تحت هر شرایطی زندگی جاری است و همه ما باید خود را با شرایط سازگار کنیم با توجه به شرایط کرونایی تمامی تمهیدات نسبت به جمع‌آوری محصول اندیشیده شده است.

حیدری بیان داشت: خرما خوشایند ذائقه هر ایرانی است و ما کشاورزان نمی‌توانستیم نسبت به این مائده الهی بی‌تفاوت باشیم و تمام تلاش ما این بود محصولی کاملا سالم و بهداشتی وارد بازار شود.

انتهای پیام/80014/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول