اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

نماینده عراقی: دولت عراق، سفیر ترکیه را اخراج کند

یک نماینده پارلمان عراق با تأکید بر لزوم اخراج سفیر ترکیه از این کشور، گفت که بغداد باید به تجاوزات ترکیه پاسخ بدهد.

نماینده عراقی: دولت عراق، سفیر ترکیه را اخراج کند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «منصور البعیجی» نماینده عراقی از دولت این کشور خواست که به تجاوزات اخیر ترکیه پاسخ دهد.

پایگاه خبری شبکه «العهد» به نقل از البعیجی گزارش داد، دولت عراق باید «به صورت جدی، دست به اقدام بزند و سفیر ترکیه را از کشور اخراج کند».

وی با بیان اینکه بغداد همچنین می‌بایست «همه روابط تجاری و اقتصادی خود با ترکیه را قطع کند»، خاطر نشان کرد، این اقدامات واکنشی به تجاوزات ترکیه در کشور ماست تا ترکیه در بمباران و تجاوز به خاک ما، به صورت کامل بازبینی کند».

این نماینده عراقی تصریح کرد، تا زمانی که دولت عراق، پاسخ مناسبی به ترکیه ندهد و با این پاسخ در برابر این حملات، بازدارندگی ایجاد نکند، تجاوزات ترکیه، متوقف نخواهد شد.

البعیجی بر این باور است که پاسخ عراق به ترکیه باید به نحوی باشد که با اقدامات و نقض حاکمیت روزانه عراق توسط ترکیه همخوانی داشته باشد.

وی همچنین خاطر نشان کرد، تا زمانی که دولت عراق به ترکیه پاسخ مناسب ندهد و به بیانیه‌ و تحویل یادداشت اعتراضی به ترکیه بسنده کند، این کشور دست از تجاوزات خود برنخواهد داشت.

این نماینده عراقی در پایان تأکید کرد، دولت عراق مسئول تجاوزات ترکیه است؛ «زیرا سکوت پیشه کرده، دست بسته است و هیچ اقدامی انجام نمی‌دهد».

در همین ارتباط، «سلیم همزه» رئیس فراکسیون جماعت اسلامی کردستان عراق هم گفت که سکوت و ضعف دولت مرکزی، باعث شده است که ترکیه و سایر کشورها، حاکمیت عراق را نقض کنند.

وی تأکید کرد: «عراق نسبت به تجاوزات مکرر به حاکمیت خود، هیچ موضع قاطعی اتخاذ نکرد و همه چیز، محدود به محکوم کردن بود».

رسانه‌های عراقی عصر روز سه‌شنبه از کشته شدن چهار تن از نیروهای مرزبانی این کشور (دو افسر ارشد، دو سرباز) در حمله هوایی ترکیه خبر دادند.

ارتش عراق گفته است که پهپاد ترکیه یک خودروی در حال حرکت نیروهای عراقی را در شمال استان اربیل هدف قرار داده است.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول