اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  ایلام

بازدید وزیرجهاد کشاورزی از نهالستان منابع طبیعی«ایوان» /14 هزار هکتار از سامانه گرمسیری به بهره برداری رسید

کاظم خاوازی وزیر جهاد کشاورزی ساعتی پیش از نهالستان منابع طبیعی در شهرستان ایوان بازدید کرد و از نزدیک در جریان توانمندی‌های منابع طبیعی استان در تولید نهال قرار گرفت.

بازدید وزیرجهاد کشاورزی از نهالستان منابع طبیعی«ایوان» /14 هزار هکتار از سامانه گرمسیری به بهره برداری رسید

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، کاظم خاوازی وزیر جهاد کشاورزی و هیات همراه ساعتی پیش از نهالستان منابع طبیعی در شهرستان ایوان بازدید کرد و از نزدیک در جریان توانمندی‌های منابع طبیعی استان در تولید نهال قرار گرفت.

گفتنی است وزیر جهاد کشاورزی و معاون وی امروز به استان ایلام سفر کردند که در این دیدار علی‌مراد اکبری معاون وزیر جهاد کشاورزی نیز در آیین افتتاح شبکه‌های فرعی آبیاری استان ایلام، گفت: 14 هزار هکتار از 30 هزار هکتار طرح سامانه گرمسیری در استان ایلام به بهره برداری رسیده است.

وی افزود: در صورت تامین ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبارات مالی تا پایان دولت، پروژه‌های تامین آب در استان به بهره برداری خواهند رسید؛ گفتنی است که 20 هزار هکتار از این پروژه‌ها با پیشرفت 55 درصدی مواجه بوده‌اند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: 16 هزار هکتار از شبکه‌های فرعی سامانه گرمسیری دارای بیش از 90 درصد پیشرفت فیزیکی است.

اقدام جهت توسعه جنگل کاری در استان

رضا احمدی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان نیز در این بازدید، گفت: این اداره کل نسبت به تولید انواع نهال مرغوب، گونه‌های بومی استاندارد و مناسب به تناسب موقعیت جغرافیایی برای توسعه جنگل کاری در استان، احداث پارک‌های جنگلی و توسعه فضای سبز و احیا جنگل‌های استان اقدام کرده است.

وی افزود: ایلام اولین استان در کشور در زمینه تولید نهال است و علاوه بر تامین نهال استان ایلام، نهال مورد نیاز چندین استان دیگر را نیز تامین می‌کند.

انتهای پیام/ 970821

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول