اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

نیاز کشور به ساخت ۲۰۰ مدرسه استثنایی برای رسیدن به استاندارد سرانه فضای آموزشی

معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی از نیاز کشور به ساخت ۲۰۰ مدرسه استثنایی برای رسیدن به استاندارد سرانه فضای آموزشی خبر داد.

نیاز کشور به ساخت ۲۰۰ مدرسه استثنایی برای رسیدن به استاندارد سرانه فضای آموزشی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی اموزش و پرورش، سیوجواد حسینی، در حاشیه بازدید از پایگاه های سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی شهر مشهد، اظهار کرد: رسیدن به آموزش و پرورش استاندارد نیازمند استاندارد سازی فضا، تجهیزات، نیروی انسانی، منابع مالی و رویه ها است.

معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی استاندارد سرانه فضای آموزشی دانش آموزان استثنایی را ۲۸ متر مربع دانست و ادامه داد: در حال حاضر این عدد ۱۰ متر مربع است و برای رسیدن به این استاندارد ۲۰۰‌ مدرسه ویژه استثنایی و ۱۴ مدرسه اتیسم باید در کشور ساخته شود. 

وی تصریح کرد: با همت خیرین و سازمان نوسازی مدارس ساخت ۸۲ مدرسه از ۲۱۴ مدرسه مورد نیاز با شعار «آغازی خوب برای پایانی خوب» در سال جاری آغاز شده است.

حسینی بیان کرد: علاوه بر استاندارد سازی فضای آموزشی، یک هزار مرکز اختلالات یادگیری، ۱۵ سالن ورزشی استاندارد دانش آموزان استثنایی و ۳۵۰ سالن ورزشی درون مدرسه ای  نیز  در کشور  برای دانش آموزان با نیازهای ویژه مورد نیاز است که با همت خیرین و سازمان نوسازی مدارس به مرور ساخت این فضاها آغاز خواهد شد.

معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی خاطرنشان کرد: ۱۰۵ نوع وسیله توانبخشی، ورزشی، پرورشی و کمک آموزشی برای دانش آموزان با نیازهای ویژه با مجموع ۷۰۰ هزار قلم در قالب نهضت توان افزایی باید تامین شود که این امر نیازمند مشارکت خیرین، دستگاه های اجرایی از ردیف مسئولیت های اجتماعی است.

وی با بیان اینکه برای رسیدن به استاندارد، ۱۲ هزار نیرو در آموزش و پرورش استثنایی مورد نیاز است ، اضافه کرد:  قرار شده است سالانه  ۱۰ درصد از استخدام های وزارت آموزش و پرورش به آموزش و پرورش استثنایی اختصاص یابد.

حسینی یادآور شد: در راستای استاندارد سازی منابع مالی، مبنای  بودجه ریزی در آموزش و پرورش استثنایی بودجه ریزی عملیاتی است و در سال جاری ۵۰ درصد اعتبارات سازمان آموزش و پرورش استثنایی افزایش یافته است.

معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: در راستای استاندارد سازی فرآیندها و فراگردها سه بسته تحولی در آموزش و پرورش استثنایی تدوین شده است که ۸۶ درصد برنامه های این بسته های تحولی تاسیسی و نوآورانه است.

وی در پایان ابراز کرد: در سال جاری ۱۰ مرکز بهبود و ارتقای مدیریت آموزشگاهی ویژه مدیران مدارس استثنایی کشور راه‌اندازی خواهد شد.

انتهای پیام/ 70071/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول