اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

حل مشکل کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش /جذب معلمان جدید از فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان

نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی گفت: مشکل کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش ظرف سه سال آینده برطرف می‌شود.

حل مشکل کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش /جذب معلمان جدید از فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان

به گزارش خبرگزاری فارس از بناب، حجت الاسلام محمد باقری بنابی در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان بناب با اشاره به مشکل کمبود نیروی انسانی در این سازمان اظهار کرد: طی جلسه ای که با مسئولین دانشگاه فرهنگیان داشتیم، آنها مکلف شدند ظرف حداکثر 3 سال آینده نسبت به تأمین نیروی انسانی مورد نیاز اقدام کنند و از این به بعد جذب معلمان جدید در آموزش و پرورش از فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان خواهد بود.

وی با بیان اینکه هدایت تحصیلی دانش آموزان از مشکلات اساسی در کشور است، خواستار تشکیل اتاق فکری در آموزش و پرورش برای راهنمایی و هدایت دانش آموزان به سمت رشته‌های فنی حرفه‌ای شد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی سپس با اشاره به انتخاب اعضای جدید مجمع خیرین مدرسه ساز شهرستان و تشکیل جلسه با این مجمع خاطرنشان کرد: مقرر شد اعضای مجمع خیرین مدرسه ساز شهرستان هر کدام نسبت به شناسایی خیرین و احداث یک مدرسه توسط هر یک از اعضای مجمع اقدام کنند.

باقری بنابی افزود: قرار شد بزودی استارت احداث 10 باب مدرسه جدید در بناب زده شود و امیدواریم طی چند ماه آینده شاهد تحول عظیمی در بحث مدرسه سازی در شهرستان بناب باشیم.

وی همچنین با اشاره به کمبود اعتبارات در کشور تصریح کرد: آموزش و پرورش را باید به سمت مردمی‌تر بودن سوق دهیم و پای مردم را برای حل مشکلات آموزش و پرورش به صحنه بکشیم.

این نماینده مجلس در ادامه تأکید کرد: مدیران مدارس در کنار تلاش برای پیشبرد فرهنگی، پرورشی و آموزشی دانش آموزان باید نسبت به تأمین هزینه‌های جاری مدارس نیز تلاش کنند و دست مدیران برای جذب کمک‌های مردمی و خیران باز باشد.

انتهای پیام/6000/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول