اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

ویژه‌برنامه‌های سی‌امین سالروز ورود آزادگان به ایران در خراسان رضوی اعلام شد

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی ویژه‌برنامه‌های سی‌امین سالروز ورود آزادگان سرافراز به ایران را در این استان اعلام کرد.

ویژه‌برنامه‌های سی‌امین سالروز ورود آزادگان به ایران در خراسان رضوی اعلام شد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی، حجت‌الاسلام حسین معصومی اظهار کرد: 26مرداد 1369 یکی از به‌یادماندنی‌ترین روزهایی است که قلب همه مردم ایران شاد شد. حتی کسانی که فرزند اسیر نداشتند، از شدت شوق و اشتیاق به خیابان‌ها می‌آمدند و شیرینی و شربت توزیع می‌کردند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی بابیان اینکه این روز، یادآور افتخار و رشادت‌های آزادگان است و نباید در جامعه فراموش شود، افزود:  کنگره ملی «الماس‌های درخشان» 26 مرداد در سالن شهید هاشمی نژاد اداره کل بنیاد خراسان رضوی به‌صورت هم‌زمان در سراسر کشور از طریق ویدئوکنفرانس همراه با تجلیل از سه آزاده فعال استان درزمینهٔ ایثار اجتماعی برگزار می‌شود.

وی بابیان اینکه اکثریت برنامه‌های امسال با توجه به شیوع بیماری کووید 19 به‌صورت مجازی است، افزود: دیدار مشترک نماینده ولی‌فقیه، استاندار خراسان رضوی و تولیت آستان قدس رضوی  با آزادگان و تجلیل از 15 نفر از همسران، فرزندان و آزادگان شاخص استان به‌صورت ویدئوکنفرانس در استانداری خراسان رضوی و کلیه فرمانداری‌ها برگزار می‌شود.

معصومی بابیان اینکه تجدید میثاق با شهدا در سطح استان برگزار می‌شود، ادامه داد: تعدادی از آزادگان سرافراز بالباس  دوران اسارت با حضور در بیمارستان قائم (عج) از مدافعان سلامت قدردانی و با اهدای خون به آرمان‌های شهدای غریب ادای احترام می‌کنند.

این مقام مسئول ویزیت رایگان پزشکان آزاده برای افراد نیازمند تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی، برگزاری جلسه شورای اداری شهرستان‌ها با حضور آزادگان، اکران تصاویر آزادگان و شهدای غریب دوران اسارت در قاب‌های شهری، کارناوال ورود آزادگان در سطح شهر، دیدار و تجلیل از آزادگان شاغل و بازنشسته ادارات، روایتگری، بیان خاطرات و نام‌گذاری خیابان و بوستان شهرهای استان به نام آزادگان از دیگر برنامه‌های این روز به شمار می‌رود.

وی تأکید کرد: علاوه بر برنامه‌های یادشده، بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های خراسان رضوی ویژه‌برنامه‌های مستقلی شامل برگزاری مسابقات، نمایشگاه عکس و پوستر، فضای آرایی ادارات، مساجد و کانون‌های فرهنگی را در دستور کار دارد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی با اشاره به اینکه ۴۳ هزار آزاده از ۶ ماه تا بیش از ۱۰ سال عمر خود را در زندان‌های رژیم بعث عراق سپری کردند، یادآور شد: 66 نفر از این تعداد، خانم‌های آزاده‌ای هستند که به اشکال مختلف به اسارت دشمن درآمدند و۵۷۰ نفر از عزیزان آزاده در غربت اسارت به مقام رفیع شهادت رسیدند و سه هزار و395 آزاده نشان افتخار استان خراسان رضوی هستند.

انتهای پیام/ 70042

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول