اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

فعالیت‌های کرونایی هیات رزمندگان اسلام چه بود؟

مدیراجرایی هیات رزمندگان اسلام بخشی از اقدامات هیات رزمندگان اسلام در استان چهارمحال وبختیاری در راستای اجرای رزمایش مواسات و کمک مومنانه را تشریح کرد.

فعالیت‌های کرونایی هیات رزمندگان اسلام چه بود؟

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد به نقل از روابط عمومی سپاه حضرت قمربنی هاشم(ع)؛ حمیدرضا توسلی، بخشی از  اقدامات هیات رزمندگان اسلام در استان چهارمحال وبختیاری در راستای اجرای رزمایش مواسات و کمک مومنانه را تشریح کرد.

مدیراجرایی هیات رزمندگان اسلام چهارمحال و بختیاری گفت: اعضای هیات رزمندگان اسلام استان از بدو شیوع ویروس منحوس کرونا وارد میدان شدند و در عرصه‌های مختلف به یاری کادر درمان و خانواده‌های آسیب‌دیده از ویروس پرداختند.

توسلی افزود: توزیع هفت مرحله بسته غذایی و بهداشتی در قالب دوهزار بسته، تهیه و تقدیم ۷۰۰ دست لباس مردانه، زنانه و کودکانه، ذبح  29 رأس گوسفند، سه رأس گاو، قربانی  و توزیع یک هزار و 425 بسته گوشت گرم بین خانواده‌های ایتام، آسیب دیده از بیماری کرونا و نیازمندان، ضدعفونی معابر عمومی از  نیمه دوم اسفند ماه 98 با حضور اکیپ‌های جوانان عاشورایی به صورت شبانه گوشه‌ای اقدامات هیات رزمندگان در مرکز استان است.

وی افزود: فعالیت در فضای مجازی و پیام‌رسان‌های مختلف طی ماه‌های رجب و شعبان برای برگزاری هر هفته 3 جلسه دعای کمیل، زیارت آل یاسین ، زیارت عاشورا و مناجات شعبانیه و در مجموع 24 جلسه  هر جلسه حدود یکساعت، برگزاری مراسم شرح ، تفسیر و قرائت دعای ابوحمزه ثمالی در لیالی ماه مبارک رمضان بمدت یکماه، برگزاری مراسم لیالی با عظمت قدر در مصلای امام خمینی (ره) و مسجد جامع شهرکرد در شب‌های قدر ماه مبارک رمضان با رعایت مسایل بهداشتی و هماهنگی پخش زنده از صداوسیمای استان از دیگر برنامه‌های هیات رزمندگان در شهرکرد بوده است.

توسلی خاطرنشان کرد: برگزاری مراسم پر فیض دعای عرفه و پخش زنده از صداوسیمای استان، برگزاری مراسم جشن عید امامت و ولایت نورافشانی، ذبح گوسفند، ایستگاه صلواتی و توزیع 2 هزار نان جو و کاروان شادی حرکت خودرویی در سطح شهر شهرکرد از دیگر اقدامات این هیات به شمار می‌رود.

وی، خاطرنشان کرد: تأمین هزینه‌های خرید 2 هزاربسته غذایی و بهداشتی به ارزش 300 میلون تومان، و تأمین هزینه‌های ذبح گوسفند و تقدیم  قریب به یک هزار و 500 بسته گوشت گرم به مبلغ 95 میلیون تومان، با همت هیات رزمندگان اسلام در مرکز استان چهارمحال و بختیاری صورت گرفته است.

مدیر اجرایی هیات رزمندگان اسلام استان به فعالیت‌های معاونت پیروان عترت این هیات نیز اشاره کرد و گفت: ایجاد کارگاه خیاطی با 6 دستگاه چرخ صنعتی و 2 دستگاه برش و فعالیت بمدت 75 روز، و برش و دوخت 50 هزار عدد ماسک، دوخت 120 دست لباس گان ویژه کادر درمانی، دوخت 110 دست کاور کادر درمانی، برش 110 دست کاور جهادگران سلامت و تهیه و توزیع 180 بسته معیشتی به ارزش هر بسته  200 هزار تومان از فعالیت‌های معاونت پیروان عترت هیات رزمندگان اسلام استان می‌باشد.

مدیر اجرایی هیات رزمندگان اسلام استان چهارمحال و بختیاری گفت: بر اساس آمار جمع آوری شده، تاکنون هیات رزمندگان اسلام استان چهارمحال و بختیاری با جمع آوری و توزیع 983 میلیون تومان کمک مردمی به یاری کادر درمان و آسیب دیدگان از کرونا شتافته است و آمار سایر شهرستان‌ها نیز بعد از جمع‌بندی به استحضار مردم شریف استان خواهد رسید.

وی با اشاره به ادامه رزمایش مواسات و کمک مؤمنانه در دهه محرم، تصریح کرد: همچنان جمع‌آوری کمک‌های مؤمنانه ادامه دارد و خیران عزیز و هم استانی‌های گرانقدر می‌توانند همزمان با دهه محرم و ایام سوگواری حسینی، با نذورات خود به یاری محرومان و نیازمندان و آسیب دیدگان از ویروس منحوس کرونا بشتابند.

انتهای پیام/3339/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول