اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

رئیس سابق موساد: روابط با کشورهای عربی حاشیه خلیج‌فارس به 50 سال پیش برمیگردد

رئیس سابق سرویس جاسوسی رژیم صهیونیستی گفت که سابقه روابط این رژیم با کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس به 50 سال پیش باز می‌گردد.

رئیس سابق موساد: روابط با کشورهای عربی حاشیه خلیج‌فارس به 50 سال پیش برمیگردد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «افرایم هلیفی» رئیس سابق سرویس جاسوسی رژیم صهیونیستی «موساد» در واکنش به توافق امارات با این رژیم گفت که این روابط از 50 سال پیش وجود داشته است.

وی که با شبکه کان رژیم صهیونیستی مصاحبه می‌کرد، گفت: «روابط ما با کشورهای خلیج (فارس) محصول امروز نیست بلکه از 50 سال پیش وجود داشته است.»

روز گذشته واشنگتن، ابوظبی و تل‌آویو طی بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند که با وساطت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا، «محمد بن‌زیاد» ولی‌عهد ابوظبی و «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به توافق رسیدند که از این به بعد همکاری و روابط مشترک داشته باشند.

در متن بیانیه مشترک برای اعلام این توافق آمده است: «در نتیجه این گشایش دیپلماتیک و بنا به درخواست رئیس‌جمهور ترامپ و با حمایت امارات متحده عربی، اسرائیل اعلام حاکمیت بر مناطق اعلام‌شده در "چشم‌انداز صلح" رئیس‌جمهور ترامپ را تعلیق کرده و تلاش‌های خودش را بر توسعه روابط با سایر کشورها در جهان عرب و اسلام متمرکز خواهد کرد».

در همین ارتباط، منابع صهیونیستی امروز گزارش دادند که هیأتی به ریاست یک مقام بلندپایه این رژیم هفته آینده در راستای رایزنی درباره طرح صلح با امارات راهی ابوظبی می‌شود.

این اقدام امارات با محکومیت بسیاری از کشورهای اسلامی و گروه‌های مقاومت فلسطینی همراه شد.

«زیاد النخاله» دبیرکل جهاد اسلامی در این خصوص گفت: «توافق ننگ میان امارات و دشمن به مثابه سقوط خشتی دیگر از خشت‌های دیوار فرسوده اعراب است». (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول