اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

دولت در خصوص ممنوعیت واردات برنج طرح اورژانسی ارائه دهد

عضو مجمع نمایندگان استان گیلان یکی از مهمترین راه‌حل برای کاهش واردات برنج را اجرای یک طرح فوری توسط دولت دانست و گفت: باید دولت شالیکاران را به تولید برنج دلگرم کنند لذا از دولت درخواست دارم به هر طریقی شده مسیر واردات برنج را ممنوع کند زیرا در این صورت برنج باکیفیت ایرانی باقیمت بسیار مناسب به فروش برسد.

دولت در خصوص ممنوعیت واردات برنج طرح اورژانسی ارائه دهد

رسول فرخی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت، با بیان اینکه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گیلان واردات برنج مهم‌ترین دغدغه خبرنگاران بوده است، اظهار کرد: در نشست خبری که روز پنج‌شنبه با اصحاب رسانه استان گیلان داشتم بیشترین سوالات این عزیزان مربوط به واردات برنج بود که این امر نشان می‌دهد چقدر مردم و شالی‌کاران نگران وضعیت معیشتی خود هستند.

وی با اشاره به عدم شفاف‌سازی واردات برنج در کشور گفت: واردات برنج در کشور از طرق مختلفی انجام میشود و این اقدام به شالیکران ضربه بسیار سنگینی وارد می‌شود، لذا دولت باید در این خصوص اقدامات لازم را انجام دهد.

عضو مجمع نمایندگان استان گیلان در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر لزوم توجه به کاشت رتون در استان‌های شمالی افزود: میران تولید برنج در کشور کمتر از نیاز مصرفی استان است که این امر دولت را مجبور به واردات برنج می‌کند ولی اگر بتوانیم شالیکران را تشویق به کاشت رتون کنیم بسیاری از مشکلات این حوزه برطرف می‌شود.

فرخی با اذعان به اینکه واردات برنج و کاهش تعرفه دسترنج شالیکاران را به تلخی تبدیل کرده است، بیان کرد: شالیکاران برای کشت برنج رنج‌های بسیار زیادی را تحمل کرده و واردات بی‌رویه و بیش‌ازحد نیاز ضربه سنگینی به این قشر زحمت‌کش وارد می‌کند.

وی یکی از مهم‌ترین راه‌حل برای کاهش واردات برنج را اجرای یک طرح فوری توسط دولت دانست و تصریح کرد: باید دولت شالی‌کاران را به تولید برنج دل‌گرم کنند، لذا از دولت درخواست دارم به هر طریقی شده مسیر واردات برنج را ممنوع کند، زیرا در این صورت برنج باکیفیت ایرانی باقیمت بسیار مناسب به فروش برسد.

عضو مجمع نمایندگان استان گیلان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به راه‌کارهای موجود در خصوص بهبود وضعیت بازار برنج در کشور تصریح کرد: مردم برای خرید به قیمت آن توجه دارند نه کیفیت به همین منظور برای بهبود برنج ایرانی باید راهکارهای تدوین کند که باعث کاهش قیمت تمام شده برنج شود تا مردم قیمت مناسب تری برنج ایرانی تهیه کنند.

انتهای پیام/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول