اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

دراگون با تأخیر به فضا می‌رود

ناسا طی بیانیه‌ای اظهار کرد که اولین ماموریت سرنشین‌دار کاملا عملیاتی شرکت اسپیس ایکس تحت عنوان «کرو-۱» از اواخر سپتامبر به ۲۳ اکتبر به تعویق افتاده است.

دراگون با تأخیر به فضا می‌رود

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از یاهو، ناسا طی بیانیه‌ای اظهار کرد که اولین ماموریت سرنشین‌دار کاملا عملیاتی شرکت اسپیس ایکس تحت عنوان «کرو-۱»  از اواخر سپتامبر به ۲۳ اکتبر به تعویق افتاده است.

ناسا و شرکت اسپیس‌ایکس تصمیم دارند در این مأموریت چهار فضانورد به نام‌های میشل هاپکینز، ویکتور گلاور و شانون واک از ناسا و سوئیچی نوگوچی را از آژانس فضایی ژاپن به فضا ارسال کنند.

آخرین نقطه عطف اصلی Crew Dragon در این فرایند Demo-2 بود، ماموریتی که در تاریخ 30 ماه مه با فضانوردان باب بهنکن و داگ هورلی آغاز شد. در حالی که هارلی و بهنکن در اوایل ماه جاری مأموریت خود را با بازگشت موفقیت آمیز به کره زمین انجام دادند، هنوز هم از نظر فنی صلاحیت شرکت Crew Dragon و موشک Falcon 9 SpaceX  به بررسی بیشتری نیاز دارد تا بتوان پروازهای منظم انسانی آنها به فضا را تأیید کرد.

فضاپیمای کرو دراگون شرکت خصوصی اسپیس ایکس سوار بر موشک فالکون ۹ از مرکز فضایی کندی ناسا در اواخر ماه اکتبر به ایستگاه فضایی بین المللی پرتاب می‌شود.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول