اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

کوهنوردی خراسان شمالی نیازمند نگاه حمایت / دیواره صخره‌نوردی شیروان شاید ۱۴۰۰

رئیس فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی استعدادهای این رشته ورزشی در خراسان شمالی را نیازمند حمایت ویژه استانی دانست و گفت: دیواره صخره‌نوردی شهرستان شیروان احتمالاً در سال ۱۴۰۰ نصب می‌شود.

کوهنوردی خراسان شمالی نیازمند نگاه حمایت / دیواره صخره‌نوردی شیروان شاید ۱۴۰۰

رضا زارعی در مصاحبه با خبرنگار فارس در بجنورد با اشاره به وضعیت رشته کوهنوردی در خراسان شمالی و شهرستان شیروان اظهار کرد: این شهرستان از جمله مناطق دارای استعداد در رشته کوهنوردی محسوب می‌شود که در سال‌ها مختلف توانسته افراد بااستعدادی را به کشور معرفی کند.

وی با تأکید بر لزوم حمایت ویژه استانی از رشته کوهنوردی خراسان شمالی افزود: با توجه به استعدادهای این خطه، نگاه ویژه مسئولان می‌تواند باعث مدال‌آوری قاره‌ای برای خراسان شمالی باشد.

رئیس فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی مکان تمرینی مناسب در سالن‌های ورزشی را لازمه ورزشکاران شیروانی دانست و گفت: درخواست‌های تأمین دیواره‌های سنگ‌نوردی به این فدراسیون واصل می‌شود و پس از رسیدگی با توجه به زمان درخواست و تأمین اعتبارات، این اقدام انجام می‌شود.

وی درباره حاشیه انتقال دیواره سنگ‌نوردی شیروان به شهری دیگر تصریح کرد: شهرستان آران و بیدگل ازنظر اولویت بالاتر از شهرستان شیروان قرار داشت و بر همین اساس دیواره صخره‌نوردی مربوط به خود را دریافت کرده و ارتباطی با سایر استان‌ها ندارد.

زارعی از عدم تأمین اعتبار و همکاری شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور نیز ابراز گلایه کرد و گفت: در سال گذشته فقط ۳ دیواره سنگ‌نوردی در کشور نصب‌شده که اصلی‌ترین لازمه این موضوع، تأمین اعتبار برای اجرای این طرح‌ها توسط شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور است.

وی در انتها از احتمال نصب دیواره سنگ نوردی شیروان در سال ۱۴۰۰ خبر داد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول