اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

اختصاص ۷۰ میلیارد تومان به دو موزه همدان/ جهانی شدن هگمتانه پیگیری می شود

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ۷۰ میلیارد تومان برای دو موزه هنرهای معاصر و موزه هگمتانه تامین اعتبار شد گفت: جهانی شدن هگمتانه پیگیری می‌شود.

اختصاص ۷۰ میلیارد تومان به دو موزه همدان/ جهانی شدن هگمتانه پیگیری می شود

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حمیدرضا حاجی بابایی ظهر امروز در نشست هم‌اندیشی فعالان و مدیران حوزه گردشگری برای حل خسارات ناشی از کرونا با بیان اینکه تا سینه ما برای پذیرش گردشگری وسعت نیابد، گردشگری توسعه نمی‌یابد افزود: توسعه شهر در گرو توسعه انسان‌هاست.

وی ادامه داد: افراد و سلایق مختلف باید ابتدا به تفاهم برسند به طوری که وقتی ما می‌خواهیم تاریخ و تمدن باشیم به وسعت تاریخ و تمدن باید فکرمان را باز کنیم و فرهنگ را آماده کنیم.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برای هر آنچه که شما فکر می‌کنید ما می‌دویم افزود: دو موزه هنرهای معاصر و موزه منطقه‌ای غرب کشور تامین اعتبار شده و روند اجرایی آنها تا افتتاح پیگیری می‌شود.

وی تصریح کرد: برای هر کدام از این موزه‌ها ۳۵ میلیارد تومان اعتبار مصوب کردیم که تکمیل شوند که هر دو موزه نیز در گردشگری تاثیرگذار هستند.

حاجی‌بابایی با تاکید بر اینکه باید قطار شهری همدان راه‌اندازی شود گفت: این پروژه نیازمند هزینه میلیاردی است بنابراین نیازمند سرمایه‌گذار است.

پردیس سینمایی ۱۵ سال است اجرا نشده!

وی با تاکید بر اینکه تپه هگمتانه در مجلس هفتم برای جهانی شدن مصوب شد اما تاکنون کاری نشده است افزود: قلعه فلک‌الافلاک و تپه هگمتانه باهم مصوب شدند که باید جهانی شدن آنها پیگیری شود.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه شهر گردشگری، پردیس سینمایی می‌خواهد تا مرکز انیمشین کشور باشد گفت: ۱۵ سال است این پروژه هنوز اجرایی نشده و زمین آن هم تملک نشده که باید نسبت به پیگیری اقدام کرد.

وی با بیان اینکه نوع سرمایه‌گذاری‌های گردشگری در همدان تغییر کرده و بیشتر به دنبال فناوری‌های نوین هستیم گفت: امروز شاهد این هستیم که ایده‌های گردشگری وارد سرمایه‌گذاری نمی‌شوند.

حاجی‌بابایی با اشاره به اینکه فراکسیون گردشگری را به همدان دعوت می‌کنیم تا از تدابیر آنها بهره‌مند شویم افزود: فراکسیون‌های زیادی در مجلس است و نمی‌توان در همه آنها عضو شد.

وی با بیان اینکه ۷۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات مصوب شده تا دولت به خسارات ناشی از کرونا بدهد افزود: تاکنون تسهیلات زیادی پرداخت شده است اما در یک نگاه اجمالی خیلی کار موفقی نبوده و به کارگاه‌های تولیدی هنوز نرسیده که باید پیگیری کنیم.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با تاکید بر اینکه کارها با شدت پیگیری می‌شود تصریح کرد: برخی کارها خیلی نیاز به رسانه‌ای شدن نیست چون خبری شدن‌ برخی مسائل دیگران را حساس می‌کند بنابراین باید کار را انجام داد و نتیجه را مردم می‌بینند.

وی در ادامه در پاسخ به صحبت‌های فعالان گردشگری که از کرونا متضرر شده بودند اظهار کرد: همه مشکلاتی که مطرح شد، درست است اما این جلسه باید تکرار شود تا بتوان مجدد نقاط ضعف را بررسی کرد.

حاجی‌بابایی بر تشکیل کمیته یا کارگروهی برای بررسی موضوعات به صورت آنلاین و برخط تاکید کرد و گفت: با استاندار صحبت می‌کنم که کارگروه گردشگری برای حل به‌روز مشکلات تشکیل شود زیرا ۷۰ درصد کارها در خود استان قابل حل است.

وی با تاکید بر اینکه ۷۰ هزار میلیارد تومان در اختیار دولت قرار گرفته تا در زمینه‌های مختلف از جمله تولید، اشتغال و کارآفرینی اختصاص یابد گفت: ما می‌توانیم این مشکلات را داخل استان حل کنیم اما باید کمیته یا کارگروهی داشته باشیم.

انتهای پیام/ ۸۹۰۰۳/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول