اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  مسجد و هیئت

هیأت همدلی|‌ هیأتی‌ها نذری‌های محرم را به بیمارستان‌ها بفرستند

حجت‌الاسلام کریمی گفت: نیازمندیم که نذری‌های محرم اعم از اطعام و یا مبالغ درنظرگرفته شده یا مجموعه طرح‌های فرهنگی به سمت بیمارستان‌ها سوق پیدا کند. افراد می‌توانند به تهیه آبمیوه و بسته‌های میوه و یا هدایای فرهنگی اقدام کنند.

هیأت همدلی|‌ هیأتی‌ها نذری‌های محرم را به بیمارستان‌ها بفرستند

حجت‌الاسلام رضا کریمی، استاد حوزه معصومیه قم و مسئول قرارگاه جهادگران سلامت حضرت نرجس خاتون در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه مسجد و هیأت خبرگزاری فارس با اشاره به خدمات‌رسانی هیأتی‌ها و جهادی‌ها در موج دوم شیوع ویروس کرونا اظهار داشت: نوبت دوم فعالیت این گروه‌ها در قالب همیار سلامت از تیرماه اجرایی شد و هم‌اکنون ۲۰۰ نفر از هیأتی‌ها و جهادی‌ها در بیمارستان‌های تهران مشغول به خدمت‌رسانی هستند که ماموریت آن‌ها اول شهریورماه به پایان خواهد رسید.

بی‌نیازی موقت بیمارستان به حضور جهادی‌ها

وی افزود: با توجه به شیب منفی شیوع و فوتی‌های این بیماری درخواست نیروهای جهادی در بیمارستان‌های تهران کاهش یافته است، ولی پیش بینی می‌شود موج سوم حضور جهادی‌ها در مهرماه صورت بگیرد، اما از سویی کمک‌رسانی روحی و معنوی به کادر درمان همچنان مورد نیاز است.

کریمی با ارائه توصیه‌ای به هیأتی‌ها و گروه‌های جهادی گفت: نیازمندیم که نذری‌های محرم اعم از اطعام و یا مبالغ در نظر گرفته شده یا مجموعه طرح‌های فرهنگی به سمت بیمارستان‌ها سوق پیدا کند. افراد می‌توانند همچون موج اول، به تهیه آبمیوه و بسته‌های میوه و یا هدایای فرهنگی اقدام کنند تا موجب ارتقای روحیه کادر درمانی و بیماران شود.

خدمت‌رسانی‌ها متناسب با فرهنگ هر بیمارستان باشد

مسئول قرارگاه جهادگران سلامت حضرت نرجس خاتون ادامه داد: این قرارگاه آماده است باتوجه به ارتباط با بیمارستان‌های تهران و همچنین فعالیت چندین ماهه در این بیمارستان‌ها و شناخت فرهنگ حاکم بر هر کدام، زمینه و بستر کمک‌رسانی‌های هیأتی‌ها را فراهم کند و مشاوره‌های لازم را نیز در این خصوص به هیأت‌ها و گروه‌های جهادی ارائه کند.

وی تاکید کرد: حضور بدون شناخت از بیمارستان‌ها و بدون هماهنگی می‌تواند مشکلات جبران‌ناپذیری را ایجاد کند.

نوبت سوم حضور جهادی‌ها در بیمارستان‌ها از اول مهرماه

کریمی افزود: در شرایط کنونی بیمارستان‌ها به حضور نیروها کمتر نیازمند هستند و نوبت سوم حضور این نیروها از مهرماه خواهد بود و در این بازه یک ماهه نیروهای جهادی می‌توانند به تجدید قوا بپردازند و از سوی دیگر برای خدمات عمومی همچون تهیه بسته‌های هدیه، طرح‌های فرهنگی و تهیه و توزیع آبمیوه و مواد مغذی سوق دهند.

مسئول قرارگاه جهادگران سلامت حضرت نرجس خاتون ادامه داد: قرارگاه جهادگران سلامت حضرت نرجس خاتون با ۳ مجموعه دانشگاه علوم پزشکی تهران، دانشگاه علوم پزشکی ایران و دانشگاه شهید بهشتی و بیمارستان‌های تحت پوشش ارتباط دارد که البته باید بدانیم هر بیمارستان و کادر درمانی آن دارای فرهنگ متفاوتی هستند لذا برای ارائه خدمات باید باید جامعه‌شناسی و برنامه‌ریزی وارد عمل شد تا اثرگذار باشد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول