اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

روحیه اشرافی‌گری برخی مسؤولان به اعتماد مردم آسیب وارد کرده است

نماینده سمنان در مجلس گفت: ‌‌روحیه اشرافی‌گری برخی مسؤولان آسیب جدی به جامعه و اعتماد مردم وارد کرده است.

روحیه اشرافی‌گری برخی مسؤولان به اعتماد مردم آسیب وارد کرده است

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، عباس گلرو در نطق میان‌دستور خود در نشست علنی امروز (یکشنبه 26 مرداد  99) مجلس گفت: جوانان باید با نگاه عمیق به دستاوردهای عظیم انقلاب و امید به آینده و رویکرد آسیب‌شناسانه به ضعف‌ها و کاستی‌ها، کشور را راهبری و دولت آینده را برپا دارند.

نماینده مردم سمنان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اولویت مجلس را اقتصاد و فرهنگ دانستند. بنیان مشکلات امروز جامعه ما در عرصه‌های مختلف اجتماعی، سیاسی و به ویژه اقتصادی، فرهنگ است. فرهنگ تعاون اجتماعی باید ارتقاء یابد و متعالی شود.

وی افزود: فرهنگ عمومی جامعه و تعامل اجتماعی در تمام زمینه‌ها با آسیب جدی مواجه است و ریشه آن در عملکرد دستگاه‌های فرهنگی و آموزش و پرورش است که در پرورش انسان‌ها موفق عمل نکرده است.

گلرو خاطرنشان کرد: مشکلات ما بیش از آنکه از تحریم باشد از سوءمدیریت و سوءتعامل در داخل است. رانت ویژه‌خواری، فساد، بی عدالتی، قانون گریزی و نادیده گرفتن حقوق یکدیگر ناشی از ضعف کارکرد فرهنگی است.

نماینده مردم سمنان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: امروز بیش از هر چیزی به ساخت فکر و اندیشه و فرهنگ نیاز داریم. برخی رویه‌ها باید اصلاح شود. فاصله طبقاتی که با دست خودمان آن را ایجاد کرده‌ایم باید برچیده شود.

وی افزود: ‌‌روحیه اشرافی‌گری برخی مسؤولان آسیب جدی به جامعه و اعتماد مردم وارد کرده است. خط قرمز ما مردمند که حل مشکل مردم به ویژه اقشار ضعیف و کم درآمد بارها مورد تأکید مقام معظم رهبری بوده و لذا حقوق آنها به هیچ وجه نباید وجه‌المصالحه قرار گیرد. یقین دارم در گام دوم انقلاب این رویه‌های درست با ایمان، اراده و اخلاص جوانان متعهد و متخصص اصلاح خواهد شد.

گلرو خاطرنشان کرد: خطاب به ملت‌های منطقه عرض می‌کنم؛ ما برای دفاع از عزت و کرامت امت اسلامی ایستادیم، هزینه دادیم، قاسم سلیمانی هم دادیم، اما مکتب و گفتمان ما پیروز شد. برخی حکومت‌های فاسد و مزدوران آمریکا و رژیم صهیونیستی، ایران هراسی را رواج دادند و گفتند  ایران به دنبال سیطره بر کشورهای عربی است. ما به دنبال سیطره نبوده و نیستیم. ما یک رسالت تاریخی داشتیم که انجام دادیم و فرق است بین منافع ملی زودگذر با رسالت تاریخی ماندگار.

نماینده مردم سمنان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: مردم عزیز عراق و سوریه و لبنان! پارلمان‌های کشورهای دوست و همسایه! وظیفه ما بود که به درخواست دولت‌هایتان برای مبارزه با تروریسمی که آمریکا، رژیم صهیونیستی و برخی متحدان منطقه‌ای آنها خلق کرده بودند در کنار شما بایستیم، اما بدانید امروز همین قدرت‌های فاسد به دنبال این هستند که دستاوردهای ما و شما در مبارزه با تروریسم را پایمال و تروریسم را بر مقدرات ملت‌ها حاکم کنند. آمریکا به دنبال بی ثباتی در منطقه است، نگذارید بر مقدرات شما سلطه یابد.

وی افزود: حکومت‌های عربی منطقه که با پناه بردن به آمریکا و رژیم صهیونیستی و عادی‌سازی روابط با این رژیم جعلی به دنبال کسب منافع آنی هستند بدانند که فلسطین فروختنی نیست. فلسطین به فلسطینیان تعلق دارد و سنت الهی این است که حق به صاحبان اصلی‌اش بازگردد.

گلرو خاطرنشان کرد: یهودیان جهان بدانند که ما با یهود مشکلی نداریم، مشکل ما با اشغالگری است. همان طور که رهبر معظم انقلاب فرمودند این ادعا که ما به دنبال نابودی یهودیان و به دریا ریختن آنها هستیم یک دروغ است. ما به دنبال پایان دادن به اشغالگری و رژیم جعلی اسرائیل هستیم. مقامات شما جنایت می‌کنند و ننگ تاریخی به جا می‌گذارند. اجازه ندهید این جنایت و اشغال ادامه یابد.

نماینده مردم سمنان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ما طرح صلح دموکراتیک برای حل مسأله فلسطین داریم که رهبری جمهوری اسلامی ایران پیشنهاد کردند و طی نامه‌ای رسماً به ثبت سازمان ملل و شورای امنیت رسیده و آن طرح رفراندوم در سرزمین تاریخی فلسطین است.

وی افزود: به دولتمردان آمریکا می‌گوییم شهادت قاسم سلیمانی آغاز مرحله جدید برای تمام منطقه است. نه تنها راهبرد منطقه‌ای ایران دچار ضعف و یا عقبگرد نشده، بلکه با شدت و پیچیدگی بیشتری به مسیر خود ادامه خواهد داد و کمترین هزینه‌ای که باید بپردازید خروج از منطقه است.

گلرو خاطرنشان کرد: ناکامی آمریکا در قطعنامه تمدید تحریم تسیلحانی بیش از گذشته انزوای آمریکا و شکست یکجانبه گرایی این کشور را نشان داد.

نماینده مردم سمنان در مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به مشکلات حوزه انتخابیه خود در بخش‌های مختلف همچون راه و ... از مسؤولان خواستار رسیدگی به این مشکلات و حل آنها شد.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول