اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

سینمای روباز در پردیس سینما بهمن راه‌اندازی می‌شود

رئیس حوزه هنری کردستان از راه‌اندازی سینمای روباز در پردیس سینما بهمن سنندج بعد از ماه‌های محرم و صفر کارخبر داد.

سینمای روباز در پردیس سینما بهمن راه‌اندازی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، امین مرادی ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران رسانه‌ها در سنندج اظهار کرد: رسانه‌ها نقش مهمی در اطلاع‌رسانی دارند و قطعا اگر به واسطه وجود اصحاب رسانه‌ نباشد بسیاری از برنامه‌ها در قالب یک سالن باقی خواهد ماند.

وی گفت: همواره رسانه‌ها را به عنوان بازوی توانمند و تاثیرگذاری در کنار خود می‌‌بینیم و از تلاش‌های آنان در زمینه اطلاع‌رسانی اقدامات و برنامه‌های حوزه هنری تقدیر می‌کنیم.

رئیس حوزه هنری کردستان در ادامه به تاثیر بسزای فرهنگ و توسعه فرهنگی در رشد و بالندگی هر جامعه اشاره کرد و افزود: فرهنگ مهم‌ترین زیربنای توسعه است و تا زمانی که به حوزه فرهنگ توجه نکنیم توسعه‌ای در بخش اقتصادی و غیره حاصل نخواهد شد.

وی افزود: کار فرهنگی یک کار زمان‌بر است و باید یک پروسه طولانی را برای اینکه به نتیجه برسد طی کند.

ضرورت شناسایی ظرفیت‌ها در کارهای فرهنگی

وی اذعان کرد: شناسایی ظرفیت‌ها در کارهای فرهنگی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است لذا باید در مرحله اول ظرفیت‌ها را شناسایی کرد و بعد برای انجام آن برنامه‌ریزی و تلاش کرد.

مرادی تصریح کرد: وجود پیوست فرهنگی برای تمام برنامه‌ها و پروژه‌های عمرانی ضروی است، اگر پیوست فرهنگی وجود نداشته باشد بنا به فرموده مقام معظم رهبری اجرای بزرگترین پروژه‌های عمرانی با مشکل مواجه خواهد شد.

وی در ادامه گفت: اگر امروز با مشکل شیوع ویروس کرونا مواجه هستیم و تلاش جهانی برای یافتن درمان آن وجود دارد اما باید در کنار این مهم، آمپول اجتماعی برای معضلات اجتماعی دوران پساکرونا را هم مورد توجه قرار دهیم.

افزایش تعداد سالن‌های سینما بهمن به 7 سالن

رئیس حوزه هنری کردستان گفت: تعداد سالن‌های پردیس سینما بهمن سنندج به هفت سالن افزایش پیدا می کند که بعد از ماه‌های محرم و صفر افتتاح می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ایجاد سینمای روباز برای مجموعه پردیس سینما بهمن تعریف شده است، اضافه کرد: با این اقدامات هر روز فیلم حوزه کودک و فیلم خارجی در این مجموعه اکران می‌شود.

وی در ادامه به برخی زیرساخت‌های فرهنگی ایجاد شده توسط حوزه هنری استان از سال 90 تاکنون گریزی زد و گفت: در کنار سینما بهمن به عنوان یکی از پردیس‌‌های بی‌بدیل در غرب کشور، ساخت سینما در شهر سقز به عنوان دومین شهر پرجمعیت استان را آغاز کردیم.

وی اضافه کرد: با پیگیری بسیار خوب فرماندار و همکاری برخی دستگاه‌ها مانند آموزش و پرورش، سینما بهمن سقز اردیبهشت ماه امسال کلنگ‌زنی شده و عملیات اجرایی آن هم با رشد خوبی جلو می‌رود.

رئیس حوزه هنری کردستان افزود: با شیوع کروناویروس و اهمیت توجه به فاصله‌گذاری اجتماعی، حوزه هنری کردستان برنامه‌های متنوعی را در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی پخش کرد که از استقبال بسیار خوبی برخوردار شد.

مرادی خاطرنشان کرد: برگزاری شب شعر مجازی با عنوان «ایواره شیعری بو ئه‌م روژانه»، جشنواره در خانه بمانیم در هشت بخش، جشنواره ملی عکاسی مان با محوریت ویروس کرونا و ایثار کادر درمان، برگزاری چهار کنسرت با حضور هنرمندان و....از اقدامات حوزه هنری در این دوران کرونایی بوده است.

راه‌اندازی پویش «دف نوای رحمت» در فضای مجازی

وی به راه‌اندازی پویش «دف نوای رحمت» در فضای مجازی توسط حوزه هنری اشاره کرد و تصریح کرد: جشنواره دف‌نوازی «دف نوای رحمت» با این هدف که این جشنواره تسلسل خود را از دست ندهد در این شرایط کرونایی در قالب پویشی در فضای مجازی کلید خورده است و اگر چه از آن استقبال می‌شود البته هنوز به آن نقطه ایده‌آل و مورد نظر نرسیده است.

مرادی افزود: یکی از مهم‌ترین دلایل موفقیت حوزه هنری کردستان در تعریف و اجرای برنامه‌ها، کار تیمی است و همین کارهای تیمی موجب موفقیت و پیشبرد اهداف این نهاد انقلابی شده است.

توجه به اقتصاد هنر ضروری است

وی در ادامه به موضوع مهم اقتصاد به عنوان یکی از دغدغه‌های حوزه هنری نام برد و گفت: جشنواره دف‌نوازی دف نوای رحمت در کنار تاثیرگذاری که در بعد معرفی ظرفیت‌های استان در زمینه دف‌نوازی داشت به جذب گردشگر و اقتصاد هنر به ویژه برای سازندگان دف کمک می‌کرد.

رئیس حوزه هنری کردستان خاطرنشان کرد: همانگونه که اگر کارخانه‌ای تولید نداشته باشد حیاتش با لطمه مواجه می‌شود در حوزه فرهنگ هم باید تولید داشته باشیم تا بتوانیم آسیب‌های اجتماعی در حوزه‌های مختلف را به حداقل برسانیم.

مرادی گفت: هنرمندان انسان‌های تاثیرگذار و شناخته شده جامعه هستند، که به لحاظ اقتصادی مشکلات زیادی دارند و شیوع کرونا هم به آنها آسیب زد.

انتهای پیام/2330/71

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول