اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

راه مبارزه با قاچاق کالا، تولید محصولات باکیفیت است

استاندار گیلان تولید محصولات باکیفیت و قیمت مناسب در داخل را راه مبارزه اصلی با قاچاق کالا برشمرد و گفت: کنترل و رصد واردات و صادرات کالا با هوشیاری هرچه بیشتر، علاوه بر تشدید نظارت‌های مستمر و هدفمند، می‌تواند مسیر را برای فعالیت مطلوب‌تر بازرگان فراهم کرده و سد محکمی برای جولان دادن سوداگران قاچاق باشد.

راه مبارزه با قاچاق کالا، تولید محصولات باکیفیت است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، ارسلان زارع پیش از ظهر امروز در جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان در سالن جلسات استانداری با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب درباره مبارزه با قاچاق کالا و ارز اظهار کرد: قاچاق، بلایی بر جان تولید و اقتصاد کشور است که در کنار هدف گرفتن اشتغال، تولید و ترویج فرهنگ قانون‌گریزی، آسیب‌های اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی بسیاری در حوزه خانواده و جامعه دارد.

وی نیروهای نظامی، انتظامی، امنیتی، قضایی، تعزیرات گمرکات و دستگاه‌های اجرایی مرتبط را مبارزان خط مقدم مبارزه با قاچاق کالا عنوان کرد و افزود: کنترل و رصد واردات و صادرات کالا با هوشیاری هرچه بیشتر، علاوه بر تشدید نظارت‌های مستمر و هدفمند، می‌تواند مسیر را برای فعالیت مطلوب‌تر بازرگان فراهم کرده و سد محکمی برای جولان دادن سوداگران قاچاق باشد.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه تأمین زیرساخت‌های موردنیاز، استفاده از ظرفیت‌های قانونی و امکانات موجود، منجر به حصول نتایج مثبت در امر مبارزه با قاچاق کالا و ارز می‌شود، گفت: در این راستا همراهی و همکاری دستگاه‌های عضو این ستاد و نیز فرمانداران در حوزه شهرستانی بیش از گذشته مورد انتظار است.

زارع تشویق مردم برای خرید کالاهای تولید داخل و جلوگیری از ورود قاچاق را راهکاری مؤثر برای حمایت از بخش خصوصی دانست و بیان کرد: اجرای طرح‌هایی که جزو سیاست‌ها و برنامه‌های راهبردی نظام و دولت برای ساماندهی این حوزه است، به‌طورقطع قاچاق کالا را سخت‌تر و محدودتر خواهد کرد.

وی با بیان اینکه توجه به تولید درون‌زا اساس سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و گامی مؤثر در تحقق شعار دست‌یافتنی جهش تولید است، تصریح کرد: همواره تأکید داشته و دارم و مجدداً یادآور می‌شوم که راه مبارزه اصلی با قاچاق کالا، تولید محصولات باکیفیت و قیمت مناسب در داخل است و بر این مبنا باید تولیداتی باکیفیت، رقابتی و استاندارد عرضه کنیم.

 

استاندار گیلان با تأکید بر اینکه صادرات در سایه رقابت موفق، امکان‌پذیر است و باید بتوانیم محصولاتی را به بازارهای هدف صادر کنیم که ازلحاظ کیفیت، قیمت و بسته‌بندی رقبا را پشت سر بگذارند، افزود: استفاده از ظرفیت رسانه‌ها، صداوسیما و سازمان‌های مردم‌نهاد در جهت آگاهی بخشی و فرهنگ‌سازی می‌تواند برای تحقق اهداف پیش‌بینی‌شده و مبارزه با پدیده مذموم قاچاق، مؤثر باشد.

زارع با بیان اینکه تحقق قانون مبارزه با قاچاق کالا مستلزم اراده جدی، هماهنگی و همکاری متولیان و مسئولان امر مبارزه با قاچاق و استفاده بهینه از ابزارهای تشخیص کالا و اجرای طرح برخورد است، تصریح کرد: اگر اجرای دقیق و مستمر طرح برخورد بر اساس ضوابط تعیین‌شده و دستورالعمل‌های ابلاغی و موظف کردن تولیدکنندگان، واردکنندگان، توزیع‌کنندگان و فروشندگان عمده و خرد باشد؛ به‌یقین ریسک قاچاق را بالابرده و اهداف قانون را محقق می‌کند.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول