اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

تقدیر از ۸۸ زوج‌ جوان در شهرقدس/ شروع زندگی امام رضایی(ع)

همزمان با ۲۵ ذی‌الحجه روز خانواده اسلامی آئین تقدیر از ۸۸ زوج جوان به صورت نمادین با حضور ۵‌ زوج که از ا‌ول این ماه اقدام به سنت حسنه عقد و ازدواج داشتند، به عمل آمد.

تقدیر از ۸۸ زوج‌ جوان در شهرقدس/ شروع زندگی امام رضایی(ع)

خبرگزاری فارس از شهر قدس، به مناسبت ۲۵ ذی‌الحجه و روز تکریم خانواده به همت بسیج جامعه زنان ناحیه مقاومت بسیج و باهمکاری دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی، پایگاه بسیج شهید چمران شهردادی، قرارگاه فرهنگی و اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان قدس، آئین تقدیر از ۸۸ زوج جوان و به صورت نمادین با حضور ۵‌ زوج که از ا‌ول این ماه اقدام به سنت حسنه عقد و ازدواج داشتند، به عمل آمد.

سرگرد پاسدار حسین حبیبی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان قدس در این مراسم اظهار کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی حامی خانواده‌ها و تلاش بر استحکام نهاد مقدس خانواده دارد. در این راستا بسیج خواهران بر ترویج ازدواج آسان و پیش‌بینی راه‌کارهای مؤثر بر تسهیل امر ازدواج و انجام مشاوره‌های دین پایه پس از ازدواج برنامه‌هایی اجرا می‌کند. 

وی ادامه داد: این مأموریت و توجه به حوزه خانواده در غالب طرح ندای فطرت در حال انجام است همچنین تأمین جهیزیه و همکاری با خیران بخش دیگر از این اقدامات است. 

زندگی موفق با رعایت پروتکل‌های دینی میسر خواهد بود

حجت الاسلام والمسلمین رضا ملکی مسؤول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج شهرستان قدس با اشاره به روز نزول آیات هل اتی در شأن اهل بیت پیامبر و روز تحکیم بنیان خانواده اظهار کرد: ازدواج امری مقدس است و ایمان انسان با ازدواج کردن کامل می‌شود و طبق فرمایش قرآن کریم، زوجین مکمل و پوشش دهنده یکدیگر هستند و زن و مرد به یکدیگر ارزش و آبرو می‌دهند. 

وی با بیان اینکه زندگی موفق با رعایت پروتکل‌های دینی میسر خواهد بود، افزود: دشمن بر سست کردن و از بین بردن خانواده سرمایه گزاری کرده و به دنبال ترویج فساد در جامعه است؛ خانواده‌ای که بر اساس تقوا و دینداری پایه گذاری می‌شود و مهریه‌ها معقول و ازدواج‌ها ساده برگزار شود، خانواده‌ای پایدار و مستحکم است.

 مسؤول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج شهرستان قدس با اشاره به اقدام سپاه بر اجرای این مراسم بیان کرد: سپاه قدردان کسانی است که به دنبال تقویت بنیان خانواده است چرا که دستوارت اسلام و قرآن را اجرا کرده‌اند. 

در این مراسم تعدادی از زوجین سادات حضور داشتند. علی بورش و فاطمه موسوی زوج جوانی که در عید سعید غدیر خم عقد کردند و مائده ورچندی و محمد باقر داداش زاده زوج دیگری که آن‌ها نیز در عید غدیر مراسم عقد خود را برگزار کردند. سامره میرزایی و امین مالمیر در سالروز ازدواج حضرت علی علیه السلام و حضرت زهرا سلام الله علیه عقد کردند و تعداد ۱۴ سکه از طرف داماد مهر عروس شد. سید محمد رضا جعفری و همسرشان نیز در عید غدیر اقدام به ازدواج کردند.

این برنامه بخشی از برنامه ندای فطرت بسیج بود و با حضور پرچم مطهر رضوی فضای مجلس عطر آگین و لوح صلوات خاصه، بسته‌های تبرکی و سفر مشهد به زوجین از طرف دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی اهداء شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول