اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

پای پرونده اخراجی‌ها به نشست خبری مدیرکل باز شد/ نادیده گرفتن 3 مطالبه کارگران در جریان بررسی

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری در خصوص پرونده کارگران اخراجی گفت: این کارگران چهار خواسته داشتند که فقط برای یکی از آن‌ها رأی صادر شد و از نظر من این رأی پیش از ابلاغ قابلیت اعتراض داشت اما متاسفانه ابلاغ شده بود.

پای پرونده اخراجی‌ها به نشست خبری مدیرکل باز شد/ نادیده گرفتن 3 مطالبه کارگران در جریان بررسی

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، پرونده اخراج کارگران از یک واحد صنعتی استان علی‌رغم گذشت چندسال همچنان باز است و تاکنون اقدام رضایت‌بخشی از سوی نهادهای ذی‌ربط صورت نگرفته و همین بی‌اعتنایی بر رنج کارگران افزوده است.

از حدود یک‌ماه پیش خبرگزاری فارس استان طرح مطالبات این کارگران را در دستور کار قرار داد و انتشار اخبار مربوط به این پرونده واکنش برخی از مدیران را برانگیخت؛ در این میان مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اعلام آمادگی کرد تا به سوالات موجود و شبهات احتمالی در این خصوص پاسخ دهد، لذا هفته گذشته در دفتر خود میزبان خبرنگار فارس شد که به پیشنهاد این خبرنگار کارگران هم وارد جلسه شدند و روایت این مواجهه منتشر شد. (جزییات بیشتر)

در این جلسه مطالبی مطرح شد که بخشی از مطالبه کارگران را پاسخ می‌داد اما نقاطی در این پرونده همچنان روشن نیست.

حفیظ‌الله فاضل ظهر امروز نیز در نشست خبری با خبرنگاران چهارمحال و بختیاری، در واکنش به گزارش این خبرگزاری از جلسه دیدار نمایندگان کارگران اخراجی برفاب با مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: این اخراج‌ها مربوط به سال‌های 94 تا 96 و بخشی از آن مربوط به سال 97 است.

وی اظهار داشت: در دو سال گذشته بیش از 110 نفر از این کارگران به کار بازگشته‌اند و بیش از 600 نفر از آن‌ها در جای دیگری مشغول به کار شده‌اند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: کمتر از 20 نفر از این کارگران در حال حاضر بیکار هستند و درخواست‌هایی دارند.

فاضل با بیان اینکه اداره کار به تنهایی برای اعطای سختی کار به کارگران تصمیم‌گیری نمی‌کند، افزود: کمیته‌ای متشکل از اداره کار، دانشگاه علوم پزشکی و تامین اجتماعی در این خصوص تصمیم‌گیری می‌کند.

 

مدارکی که ناپدید شده است/ علوم پزشکی: چون نتایج خارج از استاندارد نبود مدارک موجود نیست!

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه کارگران باید برای ادعای خود مستندات ارائه دهند، خاطرنشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی مستندات و نتایج آزمایشات را لازم را به کارگران نداد و من خارج از حوزه وظایفم دوبار در این خصوص نامه‌نگاری کردم تا شاید مشکل حل شود.

وی اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی ادعا می‌کند که چون نتایج آزمایشات خارج از محدوده استاندارد نبوده است مدارک آن موجود نیست.

فاضل یادآور شد: مجددا از کارفرما خواستیم آنالیز را انجام دهد و کارفرما این کار را توسط یک شرکت معتبر از استانی دیگر انجام داد و بازهم نتایج خارج از محدوده استاندارد گزارش نشد و بنابراین سختی کار به کارگران تعلق نمی‌گرفت.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان با اشاره به ادعای دیگر کارگران در خصوص اجرا نشدن طرح طبقه‌بندی مشاغل، توضیح داد: کارگران هر زمان که اراده کنند می‌توانند مدعی شوند که جایگاه و حقوق و مزایای آن‌ها بر اساس این طرح نبوده است اما من در زمان مسؤولیت در وزارتخانه شخصا طرح طبقه‌بندی مشاغل شرکت برفاب را تایید کردم.

وی با بیان اینکه شیوه طرح ادعای کارگران غلط بوده و مشکل آن‌ها در واقع بازنگری طرح طبقه‌بندی مشاغل بوده است، افزود: این طرح با توجه به شرایط باید هرچند وقت یکبار بروز شود.

از نظر من رای صادره جای اعتراض داشت/ سه خواسته کارگران نادیده گرفته شد

فاضل در خصوص اشتباه دیگری که در این پرونده رخ داده است، خاطرنشان کرد: این کارگران چهار خواسته داشتند که فقط برای یکی از آن‌ها رأی صادر شد و از نظر من این رأی قابلیت اعتراض داشت و در صورت ابلاغ نشدن می‌شد اصلاح شود اما متاسفانه ابلاغ شده بود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: ما می‌توانیم برای نقض رأی در دیوان به کارگران مشاوره دهیم لایحه دفاعیه تنظیم و در دیوان بررسی شود.

در پرونده کارگران اخراجی کوتاهی نکردیم

وی با بیان اینکه ما در قبال کارگران این واحد صنعتی کوتاهی نکردیم، تصریح کرد: حرف‌های کارفرما هم باید شنیده شود و حضور هر طرف در رابطه کارگر و کارفرمایی مکمل دیگری است.

فاضل در بخش دیگری از سخنان خود گفت: تمام واحدهای صنعتی استان می‌توانند تعدادی نیرو به کار بگیرند و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بر اساس طرح یارانه دستمزد 30 درصد از حقوق و مزایای آنان را تقبل می‌کند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همچنین به اعتراض کارگران کارخانه سیمان در سال جاری اشاره کرد و افزود: 60 درصد از خواسته‌های این کارگران بر اساس قانون نبود.

وی عنوان کرد: اعتراضات کارگری نسبت به سال 96، 600 درصد کاهش داشته است.

فاضل در پایان اظهار داشت: در سال 98 یک‌هزار و 820 شکایت داشتیم که یک‌هزار و 510 مورد از این تعداد منجر به صدور رأی شد و 270 مورد در نهایت به سازش انجامید.

انتهای پیام/68023/م

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول