اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  حقوقی و قضایی

از دستگیری فروشندگان دروغین واکسن کرونا و سوالات کنکور تا بازداشت ۲۳ اخلالگر بازار ارز

با تلاش ماموران برقراری امنیت کشورمان، فروشندگان دروغین واکسن کرونا و سوالات کنکور دستگیر شدند.

از دستگیری فروشندگان دروغین واکسن کرونا و سوالات کنکور تا بازداشت ۲۳ اخلالگر بازار ارز

به گزارش گروه قضایی خبرگزاری فارس، حوزه قضایی و انتظامی امروز شاهد اخبار امیدوارکننده از دستگیری مجرمان بود، از دستگیری ۲۳ اخلالگر ارزی با گردش مالی ۳ هزار میلیارد تومانی در شیراز تا فروشنده دروغین واکسن کرونا و سوالات کنکور سراسری.

*بازداشت ۲۳ اخلالگر ارزی

حیدر آسیابی دادستان عمومی و انقلاب شیراز گفت: طی اقدامات گسترده و شبانه روزی سربازان گمنام امام زمان (عج) در اداره کل اطلاعات استان فارس که با محوریت و نظارت مستقیم دادستانی مرکز استان فارس صورت پذیرفت، ۲۳ نفر از اخلالگران بازار ارز که به نحو حرفه‌ای مبادرت به خرید، فروش و قاچاق ارز‌های خارجی کردند شناسایی و بازداشت شدند.

 دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان فارس با بیان اینکه در بازرسی از مخفیگاه‌های متهمین مقادیر قابل توجهی ارز خارجی نیز کشف شد افزود: حجم گردش مالی آنان در چند سال اخیر حدود سه هزار میلیارد تومان بوده است.(اینجا)

 

*دستگیری فروشندگان سوالات جعلی کنکور

سرهنگ رامین پاشایی معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا گفت: با توجه به نزدیک شدن به ایام برگزاری کنکور سال 1399 افراد کلاهبردار با طراحی پلت فرم های مجرمانه در فضای مجازی مدعی دسترسی و واگذاری سوالات کنکور به داوطلبان متقاضی هستند.

وی ادامه داد: تاکنون تعدادی افراد مجرم در استان های مختلف کشور از جمله فارس، کردستان ، آذربایجان شرقی، کرمانشاه و خوزستان که با راه اندازی سایت ها و کانال هال مختلف در بستر شبکه های اجتماعی و تبلیغات فریبنده در این خصوص درصدد کلاهبرداری برای فروش سوالات کنکور بودند، شناسایی و دستگیر شدند.

معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا تصریح کرد: با تجزیه و تحلیل فعالیت مجرمانه متهمان، مشخص شد تمامی اقدامات این افراد صرفا کلاهبرداری محض بوده و هیچ گونه مدارکی دال بر دسترسی آنان به سوالات کنکور سال 1399 محرز نشده است.

سرهنگ پاشایی در ادامه به شیوه کلاهبرداری این مجرمان اشاره و بیان کرد: افراد سودجو در ازای واگذاری سوالات کنکور به متقاضیان مبالغ مختلفی را از آنان دریافت می کنند و دیگر پاسخگوی تماس های افراد نخواهند بود یا با واگذاری نمونه سوالات کنکور سال های گذشته از متقاضیان کلاهبرداری می کنند.(اینجا)

 

* دستگیری فروشنده دروغین واکسن کرونا در فضای مجازی

 

همچنین سرهنگ داود معظمی گودرزی در تشریح خبر دستگیری عامل پیش فروش واکسن کرونا در فضای مجازی اظهار داشت: در رصد های فضای مجازی مشخص شد بیست و پنجم مرداد ماه فردی در فضای مجازی پیش فروش واکسن کرونا را تبلیغ و با دریافت مبلغ 30 میلیون ریال وعده تحویل آن را در آبان و آذر به کاربران فضای مجازی داده است.

این مقام سایبری با اشاره به اینکه در بررسی های اولیه هویت این فرد و مخفیگاهش شناسایی شد، تصریح کرد : در تحقیقات پلیسی مشخص شد که این فرد 35 ساله و ساکن غرب تهران است.(اینجا)

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول