اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

مدیران هیأت دو ومیدانی کرمانشاه جیبشان خالی است/ مشکل کجاست؟

رئیس هیأت دو ومیدانی استان کرمانشاه گفت: در وضعیت مالی فعلی حساب هیأت کاملا خالی است؛ در این شرایط خیلی‌ها می‌گویند حالا که پول ندارید درب هیأت را ببندید.

مدیران هیأت دو ومیدانی کرمانشاه جیبشان خالی است/ مشکل کجاست؟

به گزارش خبرگزاری فارس کرمانشاه، ورزشکاران و مسئولین هیأت دو ومیدانی استان جهت کاهش مسائل و مشکلات مالی این هیأت گرد هم آمده و سعی کردند در یک فضای دوستانه مشکلات خود را حل کنند، مشکلاتی که به نظر می‌رسد با گفتمان حل نمی‌شود بلکه حلال مشکلات جای دیگری است.

در نشست هم‌اندیشی هیأت دو ومیدانی استان کرمانشاه رئیس این هیأت، اظهار داشت: در وضعیت مالی فعلی حساب هیأت کاملا خالی است و تربیت بدنی نیز مبلغی را به حساب این هیأت واریز نکرده است، در این شرایط خیلی‌ها می‌گویند حالا که پول ندارید درب هیأت را ببندید.

احمد روشن‌زاده ادامه داد: مگر با بستن درب هیأت مشکلی حل می‌شود، در این شرایط سعی کرده‌ایم با استفاده از ارتباطات مسئولین و هیأت رئیسه هیأت، زمینه جذب اسپانسر را فراهم کنیم، اما باور کنید مشکلات اقتصادی دامن‌گیر همه شده و جذب اسپانسر در شرایط فعلی واقعا سخت است.

وی با اشاره به مشکلات مالی هیأت و زحمات اعضای هیأت رئیسه، تصریح کرد: صادقانه باید گفت علی‌رغم تلاش‌های کادر هیأت، هیچ کدام از این افراد ریالی دستمزد دریافت نمی‌کنند و در این شرایط سعی می‌کنند تمام توان خود را جهت حمایت از ورزشکاران خود به کار بگیرند.

رئیس هیأت دو ومیدانی استان کرمانشاه با گلایه از ورزشکاران و برخی رسانه‌های ناگاه، گفت: برخی افراد در این شرایط مالی، به صورت کاملا مغرضانه اقدام به قضاوت یک‌طرفه در مورد ورزش دو ومیدانی استان می‌کنند و رسانه‌های ناآگاه بدون تحقیق و به صورت کاملا ناعادلانه اقدام به منتشر کردن این صحبت‌ها می‌کنند، سئوال من این است که آیا این شکل از فعالیت رسانه در کجای قاموس رسالت رسانه قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: هیأت دو ومیدانی یکی از پرمدال‌آورترین رشته‌های ورزش در المپیک است، اما هیأت ما برای کوچک‌ترین امکانات باید روزها و ماه‌ها خواهش کند، تامین کمترین امکانات ورزشکاران با مدت‌ها رایزنی مسئولین هیأت میسر می‌شود و اداره کل ورزش و جوانان از تامین برخی سخت‌افزارهای که در توان اوست خوداری می‌کند.

روشن‌زاده با اشاره به درخواست این هیأت از اداره کل ورزش و جوانان جهت در اختیار گذاشتن بخشی از ورزشگاه 15 خرداد، خاطرنشان کرد: در ورزشگاه 15 خرداد چندین رشته نامرتبط با این مجموعه فضاهای را در ابعاد وسیع در اختیار گرفته‌اند، اما رشته‌های که فعالیت اصلی آن‌ها در این مجموعه قرار گرفته است از کمترین فضا محروم هستیم و ورزشکاران ما باید در کنار زمین لباس خود را عوض کنند و یا وسایل خود را قرار دهند.

وی ادامه داد: رشته دو ومیدانی استعداد خوبی در کسب مدال المپیک دارد، ورزشکاران این رشته در حالی که عموما از اقشار ضعیف جامعه هستند در شاخه‌های مختلف دو و پرتابی توانی و استعداد کسب مدال‌های معتبر را دارند، اما درصد بالای از فضای مجموعه 15 خرداد در اختیار رشته‌های قرار گرفته که اولا به هیچ وجه زمینه فعالیت آن‌ها در این مجموعه فراهم نیست، و عموما ورزشکاران آن‌ها به راحتی توانایی فعالیت در مجموعه‌های همچون دهکده المپیک را دارند.

روشن‌زاده اضافه کرد: در حالی که هیأت دو ومیدانی چهار اتاق درست و حسابی، یک رختکن و یا سرویس بهداشتی و یا حمام مناسب ندارد، مسئولین اداره کل ورزش و جوانان از ما می‌خواهند که با امکانات موجود مدال‌آوری کنیم، آیا کسب مدال با این شرایط واقعا ممکن است؟ آیا از هیأت‌های که حداکثر فضا و امکانات را در اختیار آن‌ها قرار داده‌اید نیز همین توقع مدال‌آوری را دارید؟.

همایون همتی در ادامه این جلسه یکی از مدال‌آوران این رشته ورزشی با گلایه از عدم تامین مالی ورزشکاران، گفت: وظیفه یک ورزشکار تلاش برای کسب موفقیت و وظیفه مسئولین هیأت حمایت مادی از این ورزشکاران است اما در شرایط فعلی فضا به سمتی پیش رفته است که ما برای تامین کمترین امکانات باید با مسئولین هیأت مدت‌ها گفت‌وگو کنیم.

همتی ادامه داد: دو ومیدانی یک ورزش عاشقانه است و فعالیت در این رشته ورزشی هیچگونه درآمدی را متوجه ورزشکاران نمی‌کند، ما باید خود را برای مسابقات شهریورماه آماده کنیم اما از تامین یک جفت کفش حرفه‌ای دو و میدانی عاجز هستیم، نمی دانم چرا مسئولین اداره کل ورزش و جوانان از این رشته ورزشی حمایت نمی‌کند؟

وی با مخاطب قرار دادن نوجوانان و جوانان حاضر در جلسه، یادآور شد: ورزشکاران زیادی هم اکنون در ابتدای این رشته ورزشی قرار دارند و ممکن است با مشاهده وضعیت نامناسب ما، از فعالیت در این رشته ورزشی دلسرد شوند، با چه امیدی می‌خواهیم زمینه فعالیت خود و نوجوانان را در آینده فراهم کنیم؟.

همتی خاطرنشان کرد: زمانی که پیشنهاد همکاری از سایر استان‌ها به ما می‌شود مسئولین ورزش استان به ما می‌گویند به استان خود تعصب و عرق داشته باشید، سئوال من ایست که چرا این مسئولین استان زمینه عرق و تعصب را فراهم نمی‌کنند.

پژمان یارولی یکی دیگر از ورزشکاران مدال‌آور رشته دو ومیدانی در این جلسه، تصریح کرد: برای هر جلسه تمرین باید 100 کیلومتر را با ماشین خود از روستا تا ورزشگاه آزادی طی کنم و از درب ورودی به نگهبان پارکینگ و مسئول پیست و مربی باید هزینه پرداخت کنم، این دقیقا وضعیت یک ورزشکار دو ومیدانی در استان کرمانشاه است.

یارولی ادامه داد: بخشی از جوایز من ممکن است از طریق فدراسیون تامین نشده باشد، من از مسئولین دو ومیدانی استان می‌پرسم چرا حمایت لازم از ما جهت گرفتن حقمان از فدراسیون صورت نمی‌گیرد و ما نمی‌توانیم جایزه خود را از فدراسیون کسب کنیم؟.

رئیس هیأت دو ومیدانی کرمانشاه با بیان مطالبی مصرانه بر اجرای قانون در پیست‌های دو ومیدانی شهرستان تاکید کرد و گفت: ملاک فعالیت ما در پیست‌های دو ومیدانی کرمانشاه، قانون است و اجازه فعالیت هیچ ورزشکاری را خارج از چهارچوب قانون نمی‌دهیم.

عابدین مرادی اظهار داشت: برخی از ورزشکاران سایر رشته‌های ورزشی استان که برای تمرین هوازی به این استادیوم می‌آیند تن به قوانین و مقررات حاکم بر پیست نمی‌دهند و زمانی که ما با هیأت مربوطه صحبت می‌کنیم، حاضر به تذکر و اصلاح رفتار ورزشکار خود نیستند این مساله باعث می‌شود در جلسات بعدی از ورود آن‌ها به پیست جلوگیری کنیم.

وی یادآور می‌شود: در سال‌های اخیر شاهد درخشش ورزشکاران بسیار زیادی در استان کرمانشاه هستیم، اما زمان درخشش هر ورزشکار هیچ کسی از مربی آن‌ها سئوال نمی‌کند و همین مساله باعث گمنام بودن ورزشکاران استان شده است.

در طرح‌های آمایش سرزمینی‌، دو ومیدانی یکی از مستعدترین رشته‌های ورزشی را در استان کرمانشاه تشکیل می‌دهد، مجموعه ورزش‌های که بیش از چهل مدال معتبر در مسابقات جهانی و المپیک را به خود اختصاص داده است و اگر مجموعه بیست رشته دو ومیدانی مسابقات پارالمپیک در کلاس‌های مختلف را به این تعداد اضافه کنیم، شاهد ظرفیت بسیار بالای مدال‌آوری در این مجموعه خواهیم بود، اما با وجود این استعداد و ظرفیت مدال‌آوری توجه به تامین زیرساخت‌ها و نیازهای حداقلی برای ورزشکاران و مسئولین هیأت تبدیل به یک معضل شده است به نحوی که ورزشکار مدال‌آور از خرید یک جفت کفش و مسئول هیأت از تامین یک رختکن و یا حتما برای ورزشکار خود عاجز است. حال سئوال اینجاست که مسئولین استان به چه نحوی مجموعه دو ومیدانی را در چهارچوب تصمیم‌گیری‌های خود قرار داده‌اند؟.

انتهای پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول