اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

فرصت بزرگداشت رجایی و باهنر در محرم/ هفته دولت ۴۷۰ میلیارد پروژه در ورامین افتتاح می‌شود

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان ورامین گفت: بزرگداشت و تبیین شخصیتی شهیدان رجایی و باهنر امسال در عزاداری محرم یک فرصت است.

فرصت بزرگداشت رجایی و باهنر در محرم/ هفته دولت ۴۷۰ میلیارد پروژه در ورامین افتتاح می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از ورامین، حجت الاسلام سید محسن محمودی  رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران روز دوشنبه در جلسه هماهنگی مراسم بزرگداشت شهدای شهریور، اظهار کرد: در ماه شهریور آیت الله مدنی، قدوسی، لاجوردی عراقی و فرزندش و اندرزگو توسط امال شاه به شهید شدند و شهیدان شاخص این ماه شهیدان رجایی و باهنر هستند که توسط منافقان به شهادت رسیدند.

وی به یکی دیگر از شهدای شاخص این ماه اشاره کرد و افزود:یکی از شهدای بزرگ و ماندگار شهریور ماه شهید اندرزگو است، در دو سال گذشته برای شهید اندرزگو در ورامین مراسم گرفته شد، چون همسر این شهید ورامینی و اهل روستای ایجدانک بوده و از بانوان شجاع، مقاوم و صبور است که توانست پابه پای همسر انقلابی خود مبارزه کند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان ورامین ادامه داد: برای مراسم هشتم شهریور هر سال مراسم در شهر و روستا داشتیم ولی امسال با توجه به بیماری کرونا و وضعیت قرمز منطقه، برگزاری مراسم باید ویژه و همگام با عزای سالار شهیدان برنامه ریزی شود.

حجت الاسلام محمودی بیان کرد: روز هشت شهریور مقارن با تاسوعا است و در تمامی هیأت‌ها، مساجد و تکایا نام و سیره شهدای شهریورماه باید تبیین شود.

وی در مورد مراسم شهید اندرزگو نیز ابراز کرد: پیشنهاد این است، با توجه به شیوع کرونا مراسم شهید اندرزگو به شکل جدید و در سالن اجتماعات شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با حضور خواهران تأثیرگذار و سخنرانی فرزند شهید به طور ویژه برگزار شود.

رئیس مراسم شهدای شهریور ماه شهرستان ورامین تصریح کرد: واقعاً همسر شهید الگوی زنان ایرانی است و ما وظیفه داریم اسوه‌های مقاومت و صبر را معرفی کنیم و مثل ایشان در ایران وجود ندارد و باید خاطراتش حتماً منعکس شود که همسر یک مبارز در دوران طاغوت چگونه با شجاعت و ابهت با طاغوتیان مبارزه کرده است.

حجت الاسلام محمودی به مراسم هفته دولت هم اشاره و بیان کرد: هفته دولت و خدمات دولت ۲۸ روزه شهید رجایی را گرامی می‌داریم و روش زندگی ایشان برای دولتمردان ما باید الگو باشد و مراسم این هفته با محور شهدای هشتم شهریور در دو حوزه فضای مجازی و حقیقی، فضاسازی شهری تبیین شود و فرصت فضای مجازی مهم است که در آن کلیپ‌ها و تیزرهای تولیدی منعکس شود.

وی استفاده از فضای محرم و عزاداری‌ها را بسیار مهم دانست و گفت: استفاده از فضای محرم برای ما امسال بسیار مهم است و می‌شود از مراسم امام حسین(ع) برای معرفی بهتر شهدای شهریور و شناساندن جریان نفاق مورد استفاده قرار بگیرد تا جوان ما بداند که این انقلاب با چه خون‌ها و شهدایی به اینجا رسیده است.

امام جمعه موقت ورامین ادامه داد: با توجه به روز کارمند انتظار از مجموعه بسیج و دولت این است که از کارمندان بسیجی و نمونه تجلیل و قدردانی شود.

حجت الاسلام محمودی در پایان بیان کرد: محرم و مراسم عزای حسینی نباید کمرنگ شودد، مجالس امام حسین(ع) تعطیل بردار نیست و برای تقویت این عزاداری‌ها با توجه به نکات پروتکل‌های بهداشتی مراسم‌ها را برگزار کنیم و ذره‌ای نباید برای برگزاری این مراسم تردید کنیم.

افتتاح پروژه‌های ورامین در هفته دولت با اعتباری بالغ بر ۴۷۰ میلیارد تومان

سید اصغر تقوی معاون سیاسی انتظامی فرمانداری ورامین نیز در این جلسه گفت: پروژه‌های قابل افتتاح ورامین در هفته دولت بالغ بر ۴۷۰ میلیارد تومان است که از مهم‌ترین آن‌ها می توان به افتتاح ۷۰ خانه هلال روستایی اشاره کرد.

وی اضافه کرد: شهدای شهریور ماه و بالاخص شهیدان رجایی و باهنر حق بزرگی بر انقلاب و ما مسؤولان دارند و اگر نتوانیم این شهدا و روش زندگی این عزیزان را بشناسیم و ادامه ندهیم، واقعاً جفای بزرگی به خود و کشور کردیم.

معاون سیاسی انتظامی فرمانداری ورامین تصریح کرد: در روز کارمند کارمندان نمونه و ارزشی باید در هر اداره مورد تجلیل قرار بگیرند و در این رابطه مکاتبات با ادارات انجام گرفته است.

انتهای پیام/۶۷۰۳۷/گ۱/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول