اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

مطالبات حماس در ازای توقف ارسال بالن‌های آتش‌زا به فلسطین اشغالی

هیأت مصری که به نوار غزه سفر کرده پس از دیدار با مقامات حماس مطالبات این جنبش برای توقف ارسال بالن‌های آتش‌زا را به اطلاع رژیم صهیونیستی رساند.

مطالبات حماس در ازای توقف ارسال بالن‌های آتش‌زا به فلسطین اشغالی

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، هیأتی از سازمان اطلاعات مصر دوشنبه (دیروز) به رام‌الله و غزه سفر و با مقامات تشکیلات خودگردان و حماس دیدار کرد.

خبرگزاری «سما» در همین خصوص، به نقل از روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» نوشت، هیأت مصری که با مقامات حماس از جمله «یحیی السنوار» رئیس دفتر سیاسی حماس در غزه دیدار کرد، مطالبات حماس برای توقف ارسال بالن‌های آتش‌‎زا به فلسطین اشغالی و نیز توقف فعالیت‌های خشم شب در مرز غزه را به طرف صهیونیستی منتقل کرده است.

بر اساس این گزارش، حماس خواستار لغو تمام اقدامات مربوط به تشدید محاصره غزه، افزایش دامنه صید به ۲۰ مایل، بازگشایی گذرگاه «کرم ابوسالم» به شکل کامل و به صورت ۲۴ ساعته و تعهد به اجرای پروژه‌های زیرساختی و اقتصادی مربوط به برق و گاز در نوار غزه شده است.

در ادامه این گزارش آمده، از  دیگر مطالبات حماس مجوزهای اسرائیلی برای صادرات و واردات از نوار غزه، افزایش تعداد مجوزهای ورود برای کارگران فلسطینی در نوار غزه تا صدهزار مجوز، تصویب پروژه‌های عملیاتی با نظارت سازمان ملل و افزایش کمک‌های مالی قطر به غزه تا سطح ۲۰۰ میلیون دلار (اکنون ۱۰۰ میلیون دلار است) بوده است.

از آنجایی که رژیم صهیونیستی به تعهدهای پیشین خود عمل نکرد مقامت فلسطین بیش از یک هفته است که بار دیگر ارسال بالن‌های آتش‌زا و فعالیت‌های مقاومتی در مرز غزه را ازسرگرفته و این بالن‌های آتش‌زا خسارت زیادی به شهرک‌های صهیونیستی وارد کرده است.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول