اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

اعطای نشان درجه یک «مرزداری» به امام جمعه پاوه/ فرمانده مرزبانی: امنیت پایدار، در رفاه مرزنشینان است

فرمانده مرزبانی ناجا، ضمن اعطای نشان درجه یک «مرزداری» به امام جمعه پاوه گفت: دوست داریم مشکل مرزها حل شود و راه و چاره‌ای اندیشیده شود که مرزنشینان بتوانند از مرز ارتزاق کنند، زیرا ما با حمایت مرزنشینان می‌توانیم مرزها را حفظ کنیم.

اعطای نشان درجه یک «مرزداری» به امام جمعه پاوه/ فرمانده مرزبانی: امنیت پایدار، در رفاه مرزنشینان است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، سردار سرتیپ احمدعلی گودرزی فرمانده کل مرزبانی ناجا و هیئت همراه وی با حاج ماموستا ملا قادر قادری، امام جمعه شهرستان پاوه دیدار کردند.

سردار گودرزی ضمن ابراز خوشحالی از دیدار با امام‌جمعۀ پاوه، حفظ مرزهای جمهوری اسلامی را وظیفۀ مرزبانی دانست و اظهار داشت: یک‌لحظه غفلت ما می‌تواند دشمن را جری نموده و از این غفلت به نفع خود سوءاستفاده کند؛ اگر روزی قدرت نظامی ما کم شود دشمنان ما اقداماتی انجام می‌دهند که مدنظر ما نیست.

فرمانده مرزبانی کل کشور خطاب به ماموستا قادری، گفت: حرمت جنابعالی حرمت نظام است، شما جایگاهی دارید که محل اعتماد مردم هستید و حفظ مردم مهم‌ترین دغدغۀ شماست؛ ما ضمن احترام به شأن و جایگاه جنابعالی در کنار حفظ مردم وظیفه داریم از کیان جمهوری اسلامی حفظ و حراست نماییم.

وی خاطرنشان کرد: دوست داریم مشکل مرزها حل شود و راه و چاره‌ای اندیشیده شود که مرزنشینان بتوانند از مرز ارتزاق کنند زیرا ما با حمایت مرزنشینان می‌توانیم مرزها را حفظ کنیم؛ امنیت پایدار در رفاه مرزنشینان به وجود می آید و هیچ‌گاه دوست نداریم جان کسی به خطر بیفتد؛ اما نمی‌توانیم چشمان خود را هم ببندیم و به قانون عمل نکنیم.

فرمانده مرزبانی کشور مرز پاوه را دارای امنیت کامل دانست و گفت: به همکاران خود در استان و شهرستان پاوه توصیه کرده‌ام ضمن حفاظت و حراست از مرزهای جمهوری اسلامی تا می‌توانند در چهارچوب قانون با مردم مدارا کنند.

امام‌جمعه پاوه در این دیدار ضمن عرض سلام و خوش‌آمد گویی خدمت حضار و تبریک مسئولیت جدید به سردار گودرزی کرمانشاهی؛ در ابتدا به دو موضوع که جای خوشحالی و دیگری جای نگرانی و افسوس دارد اشاره کرد و اظهار داشت: توفیق اخیر جمهوری اسلامی در مقابل آمریکا در شورای امنیت سازمان ملل، موفقیت بزرگی بود، ما از این توفیق بزرگ خیلی خوشحال هستیم؛ اما مطلبی که جای نگرانی و افسوس می باشد، اقدام امارات متحدۀ عربی در کشاندن اسرائیل به کنار خلیج‌فارس است که ضمن محکومیت این اقدام، آن را یک توطئۀ بزرگ علیه جمهوری اسلامی و مسلمانان منطقه می‌دانیم.

حاج ماموستا قادری در ادامه بابیان اینکه مرزداران دارای دو حق مرزداری و شهروندی هستند، خاطرنشان کردند: همچنان که همه مطلعید اگر جنگی در مرزها اتفاق افتد این مرزداران هستند که قبل از همه زمین و خانه‌هایشان لگدمال دشمن می‌شود و زمانی هم که توافق حاصل شود و یا دشمن شکست بخورد، باز مرزها آخرین نقطه هستند که از دست دشمن نجات پیدا می‌کنند، پس مرزداران مشکلات خاص خود را دارند.

وی بازگشایی مرز مسافری شوشمی را خواستۀ ۴۰ ساله و به‌حق مرزداران شهرستان پاوه دانستند و گفتند: اگر مرز مسافری شوشمی رسمی‌ شود؛ با آمد و رفت‌ها خیلی از دکاکین و فروشندگان و افراد بیکار مشغول می‌شوند اما تابه‌حال به این خواستۀ به‌حق ما جوابی داده نشده است.

 

امام‌جمعۀ پاوه وظیفۀ ذاتی نیروهای نظامی و انتظامی را حفظ مرز دانستند و گفتند: ما از این بابت که نیروها مشغول حفظ امنیت هستند، ممنون دوستان هستیم؛ با این وجود اگرچه می‌دانیم شما مسئول معیشت مردم نیستید، اما مردم هم معیشت می‌خواهند و واحدهای دیگر از این مسئولیت شانه خالی کرده‌اند؛ توقع این است همۀ ما هم در حفظ امنیت و هم در خدمت به مردم شریف مرزدار بکوشیم.

وی خاطرنشان کردند: می‌طلبد نیروهای حافظ مرز آگاه به فرهنگ و آداب ‌و رسوم مناطق محل خدمتشان باشند، باور ما این است نیروهایی که به شهرستان پاوه وارد می‌شوند اول آموزش داده شوند و پس از آموزش و آشنایی با فرهنگ و آداب‌ و رسوم مردم، به مرز منتقل شوند تا شاهد مشکلات خاصی نباشیم.

ماموستا قادری اضافه کردند: علی رغم اینکه وظیفه ذاتی مرزبانان حفظ مرز و وظیفۀ مردم تبعیت از قانون و وظیفۀ دولت هم تأمین معیشت مردم است؛ مع‌هذا توقع داریم نیروهای مرزبانی در برخورد با مردم و [کولبران] مسامحه و گذشت بیشتری داشته باشند.

در پایان این نشست، حاج ماموستا قادری یک جلد کلام الله مجید به فرماندهی مرزبانی کشور اهدا کردند؛ همچنین سردار گودرزی نیز نشان درجه یک مرزداری را به امام جمعه پاوه اهداء کرد.

انتهای پیام/ح/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول