اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

زمان ثبت‌نام کاندیداهای ریاست جمهوری تاجیکستان اعلام شد

کمیسیون مرکزی انتخابات و همه‌پرسی تاجیکستان از تصویب زمان ثبت‌نام کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری در این کشور خبر داد.

زمان ثبت‌نام کاندیداهای ریاست جمهوری تاجیکستان اعلام شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، کمیسیون مرکزی انتخابات و همه پرسی تاجیکستان از تصویب زمان ثبت‌نام کاندیداهای انتخابات آتی ریاست جمهوری در این کشور که قرار است 11 اکتبر برگزار شود، خبر داد.

مطابق با این طرح، نامزدهای کرسی ریاست جمهوری باید تا 15 سپتامبر در کمیسیون مرکزی انتخابات و همه پرسی ثبت نام کنند.

سپس تمام متقاضیان باید در مدت 30 روز قبل از برگزاری انتخابات امضاهای طرفداران خود را جمع آوری و به کمیسیون مرکزی انتخابات و همه پرسی ارائه دهند.

مطابق با رویه تعیین شده کاندیدها 25 روز  فرصت دارند تا برنامه‌های انتخاباتی خود را ارائه دهند.

گفتنی است که اگرچه زمان انتخابات آتی ریاست جمهوری در تاجیکستان 11 اکتبر تعیین شده است اما تاکنون تنها یک حزب (حزب کشاورزی) کاندیدای خود برای کرسی ریاست جمهوری را معرفی کرده است.

انتظار می‌رود در روزهای آتی مابقی احزاب با برگزاری کنگره در مورد شرکت یا عدم شرکت در انتخابات ریاست جمهوری این کشور تصمیم‌گیری می‌کنند.

کمیسیون مرکزی انتخابات و همه پرسی تاجیکستان همچنین تعداد افراد واجد رای در سال جاری میلادی را 4 میلیون و 900 هزار و 545 نفر اعلام کرد که روز انتخابات ریاست جمهوری در 68 حوزه انتخاباتی رای خواهند داد.

بر اساس گزارش کمیسیون مرکزی انتخابات تا 5 اکتبر به تمام افراد واجد رای اطلاعیه در مورد محل و زمان برگزاری انتخابات ارسال می‌شود.

گفتنی است که مطابق با پیشنهاد کمیسیون مرکزی انتخابات و همه پرسی مراسم رای‌دهی باید از ساعت 6:00 صبح  تا 20:00 شب ادامه یابد.

نتایج اولیه انتخابات ریاست جمهوری باید یک روز بعد از برگزاری انتخابات و نتایج نهایی مورخ 21 اکتبر در رسانه‌های دولتی منتشر شوند.

مجالس نمایندگان و ملی تاجیکستان در نشست مشترک خود در تاریخ 6 آگوست در مورد تعیین 11 اکتبر به عنوان روز انتخابات ریاست جمهوری در این کشور تصمیم‌گیری کردند.

معمولا تمام انتخابات قبلی ریاست جمهوری در تاجیکستان در ماه نوامبر برگزار می‌شود اما این بار نمایندگان پارلمان با هدف کاهش خطر شیوع کرونا  تصمیم گرفتند زمان آن را یک ماه قبل از اتمام اختیارات رئیس جمهور فعلی این کشور، تعیین کنند.

انتخابات آتی ششمین دور انتخابات ریاست جمهوری در تاجیکستان مستقل خواهد بود. رئیس جمهور تاجیکستان برای 7 سال انتخاب می‌شود.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول